Den nya datorn har lång leveranstid…

Jag har kollat lite extra på datorer nu och har nog nästan bestämt mig. Jag ville inte vänta allt för länge men jag har fastnat för en dator som jag vill ha å då får jag vänta i ca 3 – 4 veckor innan jag får den. Datorn är snygg, bra och har de nya operativsystemen windows 7. Alla datorer är väl bättre än den jag har, självklart. Men man vill inte köpa en ny som nästan är lika dålig eller snabbt sjunker till samma nivå som den jag har nu. Så jag ska väl köpa en bra. Kristoffer är ju bättre på det där än vad jag är. Så jag litar på hans omdöme! Hade velat ha en rosa som jag sett på netonnets hemsida. Men den verkar inte vara så himla bra. Jag tycker om HP och den jag blivit förtjust i är en HP. Länk till den finns HÄR! Visst är den lite tjusig?

Men isf får jag vänta, och jag blir bara mer och mer övertygad om att det är den jag vill ha. Får vänta typ fyra veckor. Men Kristoffer får ju vänta i typ två månader innan han får sin nya iphone som han har beställt… Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Om jag bara tar en dator för att jag vill ha den NU NU NU så tror jag inte att jag kommer bli lika nöjd. Det är den datorn jag vill ha, HP Pavilion dv6-1341eo. Nu har jag en gammal HP pavilion zv6000.  Så när kristoffer kommer hem så ska jag tala om för honom att jag har bestämt mig. Jag väntar! Han är nämligen på jobbet nu. Han skulle jobba 4 timmar idag så han är hemma vid ett. Klockan är 20 i elva nu 🙂

Idag är det tvättning och städning på schemat. Bädda rent i sängen osv. Allt det där som är behövligt att göra ibland.. 🙂 Jag ska väl bädda rent och börja tvätta tills Kristoffer kommer hem. Sedan hjälps vi åt med resten. För det tycker jag är viktigt. Att han är med så jag inte gör allt själv. Även om jag mycket möjligt kunde göra det. Det kliar i mina fingrar men jag vill inte göra han van vid att slippa städa, så då får jag stå ut. Men han var ju så duktig å städade upp vid Villes kattlåda efter ett litet missöde som tydligen hade hänt inatt. Ville hade bajsat utanför! Löst också, om ni ville veta. Men det hade torkat haha. Så han fixade det! Härligt. Ikväll blir det tacos å vin! 😉 Mysig lördag med andra ord och Kristoffer tur att laga mat. Jag har nästan gjort det hela veckan… Inte för att jag blivit tvingad eller så men ombyte förnöjer. Igår käkade vi pizza så det blev inte mkt matlagning där. Och idag är det ju lätt. Så Kristoffer går inte på det mest svåraste direkt 😉

Igår när vi var i affärn så var det smockat med folk. Likaså när vi var på pizzerian. Mest för avhämtning. Så är det väl när alla får pengar och blir som gamar. Tror det var en del som blev galna på mig och Kristoffer som gick  å strosade runt i affärn och tittade och diskuterade, vi hade, som alla andra, också en lista att gå efter men vi sprang inte runt å virrade som yra höns. Vi hade all tid i världen 🙂 Vi köpte mest grönt faktiskt. Så vi kände oss lite sunda inför pizzaköpet..

För ett tag sedan så köpte jag ju cykellysen till mig å Kristoffer, igår skruvades hållarna på, på cyklarna så nu kan vi cykla i mörkret utan några som helst problem 🙂 Så vi inte blir påkörda när vi är ute på vägarna..

Igår var jag i Gävle å lämnade sista lägenhetsnycklarna.. Träffade Frida en snabbis. Det var verkligen en snabbvisit men vi snackar om att hitta på något nästa helg då det är halloween. HÅLL I HATTEN. Snart är det november och imorron ska man skruva tillbaks klockan en timme. GLÖM INTE DET! Bakåt ska det 🙂 Nu ska jag återgå till livet, hade kunnat sitta här å skriva en stund till å hur mkt som helst, det orkar ni nog inte läsa… Dessutom Katrin Zytomierska är gravid. De är vad de snackade om igår på Idol eftersnack. Nu är hon med barn. Det trodde vi väl inte än på ett tag. Nu väntar vi bara på att nästa bloggdrottning ska bli med barn. NEJ INTE BLONDIN(brunett)BELLA. Jag snackar om Carolina Gynning.. Eller kanske Vicktoria Silvstedt ( stavning). Det är på tiden. Eller kanske denna bloggdrottning, Turez!

HÄLSA PÅ EMMA! I hennes blogg vettja 🙂

7 thoughts on “Den nya datorn har lång leveranstid…

  1. Det är kul det där…man kan gå och ruva och fundera länge när man ska köpa en ny, lite större grej typ dator eller tvättmaskin eller så. Men när man väl har bestämt sig och man inte kan få grejen på en gång blir man så besviken. Känner igen det!!
    Håller en tumme för det där du skerv med grått 🙂
    Kram!!

    • får min dator mellan den 16 – 20 november. Kommer bli en lång väntan. Kommer säkert hunnit glömt att jag köpt en ny dator å bli helt överraskad när jag har en dator att hämta på posten! 😉

      Ja, man kan hoppas på befruktning! Inom sinom tid..

  2. Visst är det irriterande med väntetid men samtidigt så är det bättre att köpa det som man verkligen vill ha!

    Ho oss blir det oxfilé och vin! Fast i ärlighetens namn så tycker jag att pizza är godare 🙂

    • Absolut. Så nu är den på väg. Nästan iaf.. Mellan den 16 – 20 november få jag min nya dator. Så det blir till att svära lite över denna dumburken ett tag till!

      Oxfilé lät inte helt fel det heller. Nu börjar jag nästan bli hungrig! 🙂

  3. Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge:D eller det är kanske det man gör. På tal om gott så kommer jag gärna på nästa middag då det vankas vin och god mat, så duka till en till haha:P

Tack för att du har något att säga!

