Värst vad jag skadar mig.

Igår var det nästan dags för sjukhuset igen.. Jag skulle värma lite bullar i micron och när jag ska stänga luckan så klämmer jag mig på långfingret på samma hand som jag skadade i söndags. Så det är väl snart plåster på  varje finger på vänsterhanden 😉 Det gjorde ont, men inte lika ont som när jag skar mig, så klart. Jag sket i plåster. Det började bara blöda lite grann. Kristoffer bara suckade när jag skadade mig. Han sa att köket snart är avstängt för min del om jag fortsätter med å skada mig haha.

Ja, lite dåligt är det ju. Men sådant som händer när man inte riktigt har hjärnan med sig. Idag blir det schnitzel och klyftpotaits. Har lite klyftpotatis kvar sedan i söndags som jag lagade då. Så det ska vi käka! Mums. Kristoffer är på jobbet och jag funderar på vad jag ska göra idag. En sak som jag har sagt och hoppas att jag ta mig i kragen å gör är att gå en promenad. Solen skiner och det är nog inte allt för kallt och kan vara skönt med frisk luft.

Sen så hade jag väl tänkt att jag å Kristoffer kanske skulle städa idag, få se vad han tycker om det, eller om vi ska vänta.. Känns som om att det behövs lite dammsugning och damma av här hemma. Man måste ju underhålla hemmet så att de är fint å att man trivs. Nu är det ju så att jag inte trivs bland dammråttor men Kristoffer är av en annan åsikt. Iaf om man refererar till hans ungkarlslya han hade förut.

Han är bra på att hålla rent efter sig och diskar och håller igång. Han är duktig och han vill ju ha det fint. Igår diskuterade vi lite ideer vi ska göra i lägenheten. Först var målet att få i ordning allt efter flytten. Sen ska vi investera i piff osv. Vi har fortfarande inte köpt passande gardiner. Känns inte som om att det har gjort något heller, det är ljust å fint här! Men ska inhandla lite gardiner. Ska kolla lite på Ellos om de har något passande.

Vi ska väl fixa lite tavlor, byrår och nattduksbord. Listan är egentligen ganska lång så man får ju ta lite i taget helt enkelt. En var sin morgonrock är en av småsakerna vi vill ha. Kanske julklapp 😉 Jag vet redan vad jag ska köpa till Kristoffer. Men kan inte skriva vad här, om han läser liksom 🙂

Vi har fortfarande inte fått den där delen till digitalboxen vi var tvugna att ha. Han sa att vi skulle fått den förra veckan. Men nu är vi inne på en ny vecka och än har inget brev kommit om att vi har ett paket att hämta på posten. Förhoppningsvis kommer det idag. Krisoffer ringde Telia igår och frågade hur det går. Då hade det blivit någon försening så vi får väl helt enkelt nöja oss med det svaret. Väntat i två veckor nu. Nån gång får vi väl igång det. Känns som om att vi klarar oss på fyran nu, vi är vana 😉

Ska nog byta plåster på fingret nu.. Sen får dagen tar mig dit den tar mig. Städning eller inte städning. Beror på vad Kristoffer orkar. Jag kan lika gärna städa allt själv innan han kommer hem. Men jag vill att vi ska hjälpas åt å göra det båda två! Annars kanske jag gör det till en vana å då kommer jag nog inte få han till att vilja städa senare, när det bara är jag som städar…

3 thoughts on “Värst vad jag skadar mig.

Tack för att du har något att säga!

