Jag lever, tänka sig!

Jag har ju, som ni vet, varit iväg med Frida i hennes pappas stuga… Det var en söt liten stuga som låg mysigt till och mitt ute i skogen. En del sommarstugor runt omkring och så åretrunt boende lite här och var. Mest bönder. Vi drack vin å åt gott. Var där tisdag till torsdag! Snackade massa skit och kollade på tjejfilmer. Mycket trevligt om du frågar mig. Tog lite bilder med min mobilkamera men har inte lagt in de i datorn än.. Men får väl göra det när tillfälle ges. I torsdags så sov jag hos Frida.

När vi kom hem ifrån Holmsveden så släppte hon av mig vid min gamla lägenhet där jag skulle göra slutspurten å städa å greja. Det gick kanon. Nycklarna och allt är lämnade, det gjorde jag igår. Igår så vaknade jag å Frida sent så det blev som en brunch och dinner liksom 😉 Vi var inne en runda på rusta, där köpte jag cykellysen till våra cyklar ( kristoffers å min ), så vi ser vägen när vi är ute och cyklar i mörkret. Vi snackade om det för nån vecka sedan att vi inte bara skulle ha reflexer utan också lysen på cyklarna. Så det köpte jag för en billig peng 🙂

Kom hem hit, igår. Var här en snabbis i onsdags också för å hämta alla lägenhetsnycklar som jag hade glömt. Holmsveden ligger inte så långt ifrån Bollnäs så vi åkte hit. Fick Frida se lägenheten också. Sen så åkte vi tillbaks och njöt av tillvaron i Holmsveden 🙂 Jag och Frida har snackat om att hitta på något över Halloween också. Hon har kollat lite coola recept på nätet. Coola, ”läskiga”, bakelser. Så det kan absolut bli kul. Meen jag har förståelse om det skulle behöva flyttas ifrån den spökiga helgen till en annan ( Frida, du vet vad jag menar ) 😉

Min man står nu å diskar, precis som det ska vara. Fast det var jag som lagade maten. Så det är inte så konstigt att han diskar. Vi har det ju så att den som gör maten inte behöver diska. Och nu lagar jag ju inte mat hela tiden för att han ska diska, utan mer för att jag hade en plan på en rätt som jag ville göra. OM Kristoffer hade fått välja så hade vi ätit pizza idag. Men så blev det inte. Nu ikväll har vi haft besök av Kristoffers bror å hans sambo + 2 barn! 🙂 Jag tänkte bakat bullar idag men så blev det inte, så vi handlade lite fikabröd som vi bjöd på. De provade Guitar hero. Övning ger färdighet. Jag och Kristoffer som spelat det en del har ju koll. Men är det första gången så är det självklart lite svårare. I början när jag började spela det spelet blev jag bara arg. Blev inte som jag ville. Men nu vettni. Kan jag iaf bemästra en del låtar på medium :). För er som inte vet är Guitar Hero ett spel där man liksom spelar gitarr. Inte som på riktigt men inte långt ifrån. Den äldre generationen får mer och mer koll på dagens all teknik så det kanske är onödigt att gå in i detaljer på vad det är för spel. Ni ska ju inte behöva bli dumförklarade 😉

Ikväll vet jag inte vad vi ska hitta på. Kristoffer har jobbat lite idag och ska göra det imorron med, imorron har han lite sovmorron. Vi får se hur länge han jobbar.
Igår invigde vi vår nya tvättmaskin så nu har vi provat den också. Kristoffer provade på egen hand idag. Och han kan det också. Så nu kan han inte direkt smita undan ifrån tvättningen å säga att han inte vet hur man gör ( inte för att jag tror att han någonsin skulle göra det, men man ska aldrig säga aldrig ). Hade tänkt hinna så mkt mer idag. Men ibland så blir det inte som man vill. Om jag hade hunnit hade mer än hälften av all disk Kristoffer står å diskar redan varit diskat. Nu är ju han så duktig å gör det.

Jag ska läsa ikapp mig på några bloggar också som jag inte last i på några dagar! Ska bli spännande. Snart är den här helgen slut och på måndag är det dags för det där företagsgrejset AF vill att jag ska gå på. Får jag se vad det är för något 🙂 Vi får höras mer imorron! 😉

3 thoughts on “Jag lever, tänka sig!

Tack för att du har något att säga!

