En mörk höstdag i oktober

Nu är Kristoffer på jobbet och jag sitter här. Har precis borstat tänderna och gurglat Listerine. Fräsch i munnen nu. Jag ska nog se till att få några jobb sökta idag. För nu har jag inga bortförklaringar längre och man måste ju söka jobb, jag har kollat utbudet på AFs hemsida, men där är inte alla jobb. Man måste tänka lite själv å höra med företag där man tycker att man kan jobba om de behöver personal. Där har man mest tur skulle jag vilja säga.

Tror inte det är så många som gör så, det finns säkert en  del, men det är långt ifrån hälften av alla de som är inskrivna hos arbetsförmedlingen. Det är vad jag tror. Va å skrev in mig på arbetsförmedlingen förra veckan. Skulle få en handlingsplan skickad till mig efter någon dag, men än har den inte kommit. Fast jag behöver ju inte den för att söka jobb. Jag är ostopplig vad det gäller jobbsökandet. När jag väl börjat. Lägger ner tid på det och försöker verkligen få ett jobb.

Det kan ta tid, det kan ta mindre tid. Men en sak är säker, jobbet kommer inte och knackar på, på dörren. Man måste visa framfötterna, knuffa och buffa och visa att det är MEJ dom vill ha. Skulle vara finfint med ett jobb, som så många andra säkert tycker. Jag ska göra allt jag kan!

Imorgon ska jag till Holmsveden där Frida möter upp mig. Hennes pappa har en stuga där. Det är 23 minuter med tåg härifrån. Frida åker bil ifrån Gävle. Vi är där tis-tors. Sedan hade jag tänkt att stöka i min gamla lägenhet och städa upp. Behöver en hjälpande hand där 😉 Sen så är det bara att lämna över nyckeln till nästa ägare. Hon ska få lägenheten tidigare, för jag är så snäll. Ska bara fixa en sådan där lapp man ska ha när man lämnar nycklen personligen. Har haft två men säkert slängt båda, trodde väl inte att jag skulle lämna dom tidigare.

Så jag får hämta en ny på kundcentret så är allt klart. Lämnar inte nyckeln förens tidigast nästa måndag. Men jag kan tänka mig att tjejen som ska ha lägenheten är glad för att hon får flytta in tidigare. Jag vet ju själv hur det kan vara när man ska vara ute ett visst datum å sedan få tillträde till sin andra lägenhet en viss tid och allt ska klaffa. Nu gör det ju verkligen det för henne. Hon får ut sina grejer ur sin lägenhet och kan sätta de i sin nya och samtidigt ha mkt tid till att städa inför nästa som ska in i hennes gamla.

Det är ett pussel och ett virrvarr men när allt är klart är man nöjd. Kommer kännas tomt när jag inte längre äger nycklarna 😉 Men jag har ju fått ett par nya, till en annan lägenhet, en gemensam lägenhet med Kristoffer och jag kan inte påstå att jag lider, det är underbart att somna med honom varje kväll och vakna å se hans face.

Han jobbar nu och jag ska diska.. Vet inte vad vi ska äta idag heller. Vi hade spagetti å köttfärssås igår. Få se vad jag ha, säkert något som måste tinas upp så då är det på tiden att man lägger fram det 🙂

Hoppas digitalboxen kommer idag. Men det borde den. Vi få se när posten kommer. Det blir kanal fyra för hela slanten nu. Trist att bara ha en bra kanal att titta på. Brukar aldrig kolla på ettan och tvåan som är  de andra kanalerna vi har. Så det är fyran som gäller, tills vi får våra 38 kanaler eller va det var i det paketet 🙂

Nu ska jag se vad vår bebis gör, han ligger väl å susar i någon garderob 😉
DSC05414

3 thoughts on “En mörk höstdag i oktober

  1. Du haaar den rätta inställningen. Åååh vad jag känner igen mig. När jag flyttat hit till Nyköping anmälde jag mit till AF förstås … men fixade själv jobbet genom att skriva till alla tänkbara blivande arbetsgivare. Sen bröt jag fotleden … sa upp mig… och nu är jag där igen. I jobbsökartagen. Tre år äldre. I lågkonjunktur. Tycker på nåt sätt att det känns lite ”skamset” när det är så ont om jobb och ungdomarna går arbetslösa. Men jag tror inte vi ”slåss” om samma jobb … om jag nu får nåt.

    När jag var ung och nygift och flyttade till Söderfors var jag arbetslös ett år … och hade samma funderingar som du … efter att ha dammsugit tvåan, tänkt ut mat, lagat den … väntat på ”guuuben” … så gällde det att ha något att göra. Jag började på vävkurs … Alltid nåt och så kunde man sitta på dagarna när alla var borta och väva. Ingen hund hade jag heller … eller katt. Vilken fin bild på er älskling!

    Men det låter som du trivs med dina älsklingar och jag önskar er lycka till 🙂 förstås. Kram!

  2. Åh vilken söt kisse du har!
    Håller en tumme för att det löser sig med jobb, men du verkar har en bra inställning till det hela och det kommer man oftast en bra bit med!

Tack för att du har något att säga!

