Vad hände igår, Sverige?

Det börjar bli söndag eftermiddag. Klockan är halv ett. Vad händer idag? Inte så mycket. När jag vaknade så märkte jag att andra sidan av sängen var tom. Kristoffer var redan vaken. Så jag skickade ett godmorron sms till honom. Då kom han in å sa godmorgon i egen hög person. Efter en stund så cyklade vi till affärn å köpte färska frallor och lite annat frukostgrejs. Även en korsordstidning så man kan lösa lite kryss denna söndag.

Ska väl fixa lite till med kort och album osv. Försöker få Kristoffer att hitta bilder han vill ha. På sin familj eller sådär. Så det inte bara är mina nära och kära överallt.. Även om det känns bra för mig 😉 Han kan ju inte direkt säga att jag har sagt att han inte få ha det, jag har ju frågat han flera gånger.. 🙂

Igår cyklade vi till Kristoffer bror och kollade på fotbollen. Fiasko och Lagerbäck vill avgå. Det blir nog inget VM för Sverige nästa år. Våra chanser sjönk med Ungern igår.. Fast ännu mer matchen vi hade emot Danmark. Bra andra halvlek. Men så mycket mer va det inte. Så jävla trist. Och om vi ska till VM nu så krävs det så jävla mkt tur och flyt, om det ens finns 3 % chans. Vi är ganska körda. VM kommer inte bli detsamma när inte ens nation spelar.

TRIST TRIST! Inget man kan göra åt. Jävligt synd. Vet inte vad man mer kan säga. Sverige spelade bra men det räckte inte hela vägen, tyvärr!
När jag och Kristoffer kom hem igår så kollade vi på en konstig film. Orphan. Handlar om en familj som adopterar en flicka ifrån ett barnhem. Man trodde att tjejen hade djävulen i sig men hon var bara mentalt sjuk. Ska inte avslöja för mkt om det är så att ni kommer att vilja se den… Så ni får se den och tycka att den är lika sjuk som jag tycker… Blev arg på den samtidigt.
En trailer:

Konstig, visst?

Läste i tidningen härom dagen att en fotograf tror att han har fotograferat Madeline McCann( stavning ). Det har blivit en nyhet och bilden är ganska lik henne. Det faktum att hon faktiskt pratade engelska, enbart, och ”pappan” pratade svenska så får vi se hur det går med det tipset. Det lär vi ju få reda på inom kort om de hittar henne. Hoppas det är hon så att hon kan få komma hem, familjen komma till ro. Det måste ju vara konstigt för henne också. Först har hon sin riktiga familj, och nu har hon varit med dessa i ett par år och sedan ska hon till sin riktiga familj igen.

Omtumlande i allra högsta grad. Mycket psykiskt det där. Men om det är hon, så har hon iaf det inte dåligt. Mer än att hon kanske saknar sina riktiga föräldrar och syskon… Nog om det.. Nu ska jag  lösa lite korsord 🙂

One thought on “Vad hände igår, Sverige?

Tack för att du har något att säga!

