Hittar i röran!

NU har jag hittat hit! Kommit i lite ordning nu efter flytten så då tänker jag slänga upp datorn 🙂 Hej på er! Flytten gick prima, inga som helst problem. De var lite knasigt å få tag på ett tillräckligt stort släp, men det löste sig, som tur var. Nu är jag Bollnäsbo.

Det har varit full rulle sedan inflyttningen i lördags. Igår så städade vi i Krisoffers gamla lägenhet och idag har det varit lite ärenden på stan och Kristoffer lämnade sina gamla nycklar. Det börjar ta sig lite här iaf. Vi har fått bort massa lådor som vi tömt innehållet på. Fått upp en av två stora hyllor. Den andra blir nog imorron. Men annars börjar det ta sig. När man har fått upp hyllorna så blir det ju automatiskt att några lådor försvinner då man har massa som man ska ha upp på hyllorna.

När vi kommit lite mer i ordning så ska jag börja skriva ut lite kort osv som jag kan ha i hyllorna och sätta upp lite kort på väggarna. När man har bestämt vart allt ska stå. Vi har de mesta på plats nu iaf. Sedan ska det bara packas upp och orkas med. Man får lite ont i fötterna när man springer omkring hela dagarna. Och idag, alldeles nyss, sprang vi lite extra. Vi skulle gå å boka tvättid och Kristoffer skulle ta sina nycklar.

Ja, vart fan var dom då? Vi letade, vände upp och ner på lägenheten. Tänkte vart vi hade sett dom sist, kom underfund med vart vi sett dom sist och vad vi gjort efter det. Vi letade och letade. Men fick helt enkelt inte fatt i dom. Vi kollade i källaren, i förrådet där vi sprungit en hel del idag osv. NEJ ingenstans.. Nyckellösa Kristoffer och jag gick till andra huset och bokade tvättid, så det har vi imorron.

Vi har inte fått vår tvättmaskin än, och har lite att tvätta, så vi bokade en. NU är det tydligen säsongstart för Halv åtta hos mig! Bra det då vi bara har ettan, tvåan och fyran… Men vi har beställt digitaltv.. Så vi ska förhoppningsvis ha femman inför lördagens fotbollsmatch.

Åter till nycklarna.. Som sagt, vi letade och när vi kommit hem ifrån tvättstugan så försökte jag få Kristoffer att lugna ner sig. Allt vi kan göra är att skriva en lapp å sätta upp den i trapphuset OM han mot förmodan har tappat dom. Så gjorde vi det. Men Kristoffer ger sig inte, även om vi kollat precis överallt! Hela lägenheten. Så lyfter Kristoffer på skrivaren…. VAD LIGGER DÄR!!?!?!? JOO nycklarna! Då var familjefriden ställd igen och mannen gick å rakade sig.

Där han står nu och gör sig fin! Eller, nu är han klar tydligen.. 🙂 Nu är han mjuk å fin så man kan pussa honom! Imorron så är det tvätta på morgonen och stöka lite till här hemma. Men jag kommer nog att kunna avverka en liten tid till att uppdatera er om vad som händer. Och läsa lite bloggar. Höörs!

3 thoughts on “Hittar i röran!

  1. Första anblicken tyckte jag det såg ut som att det stod ”Hittar i röven” men som tur var stod det inte det, för det hade inte varit mysigt om nycklarna legat där haha 😛 Inte för att jag för en sekund tvivlar på att det kommer gå dåligt som sambo, men jag måste ändå skicka lyckönskningar och hoppas att ni kommer ännu närmre varandra (om det är möjligt) ❤

Tack för att du har något att säga!

