Senaste nytt… Snart flytt.

Datorn är det sista man packar ner. Konstigt va? Nej, inte egentligen eftersom att jag har min musik här och måste ha nått att lyssna på medan jag stökar undan. Och dessutom kan man sitta på msn å snacka med lite polare mellanåt också. Nu har jag gjort vad jag har kunnat fram tills flyttgrabbarna Eklund kommer. Dom är väl på G snart. Tar en timme hit ungefär… Nästan.

Kristoffer ska ju ta med sig en låda, så det som ligger löst nu ska in i den. Sedan är det bara å börja packa in i släpet. Det är ganska mycket kaous här nu. Men jag försöker finna lugnet. Lugnet innan stormen. Jag är ju fortfarande förkyld ( trodde det var över igår när jag äntligen kunde andas med näsan, men ikke ). Så allt blir ju jobbigare. Var tvungen å sätta mig ner nu ett par minuter. Blev så slutkörd. Inte ätit något idag heller. Det lär inte bli nån mat än på några timmar. Har ju inget hemma. Så är det när man flyttar.

Så får vänta. Ska torka ut kylen, ta ner gardiner och slänga sopor innan de kommer. Men det är inga problem. Det går ju på ett par röda. Snart är jag en Bollnäsbo… Spännande!

Nu under de dagar jag har haft intensiv packning så har jag tänkt på en sak. Tänk så fort det går egentligen att packa ner ett liv. Mitt liv och tecken på min existens ligger nu i flera lådor.. Nedpackat. För att senare packas upp. Här är mitt liv, i lådor, just nu. Alla mina saker, gamla som nya, ligger helt stilla ( inte för att de kan röra sig annars ) och inte på sin plats. Just nu har dom ingen plats. Snart ska de få en tillfällig plats på ett flyttsläp.

Jag skulle vilja välkomna det nya livet, sambolivet. Välkommen! Ikväll blir det nog att ta ett bad. Skulle jag tro. Känner att jag vill det just nu också. Fast jag kommer ju svettas som en gris under alla lyft och stånk å stön så det tjänar ingenting till, dessutom så är allt nedpackat så något ren hade jag ändå inte blivit. Inte utan schampo, balsam och tvål. Ikke sa Nicke.

Hejdå lägenheten. Tack för de här sju månaderna!

3 thoughts on “Senaste nytt… Snart flytt.

Tack för att du har något att säga!

