En underbar dag, antar jag.

Solen skiner, himlen är blå och luften är frisk. Bladen börjar ändra färger. Det är nu hösten gör entré. Särskilt när termometern visar ca 6 grader. Det är läget i Gävle just nu. Det gäller att klä sig varmare. Jag tycker om denna friska luft. Tycker om alla färger. Man blir varm inombords. Men ännu varmare blir man väl när första advent är här. Det var Znogge som fick mig att tänka lite extra efter hennes liknande inlägg.

Men jag tycker verkligen inte om den där stinkande doften som kan puffa på ibland. När bladen har landat och grott in sig och ska bli till jord ( eller vad det nu blir ). Förmultningen är det äckligaste… Är väl inte överallt och alla trädsorter som det är så. Men det är ändå blä. Vi får se när de första snöflingorna kommer. Men det vill jag inte tänka på nu. Ska njuta av hösten..

Jag har ingen aning varför jag just nu ser allt som är bra med hösten, jag har inte varit så förtjust i den förut. Det kan ju ha med att göra att denna hösten inte kommer vara som alla andra höstar i mitt liv. Denna hösten bor jag och Kristoffer ihop och om jag tycker om hösten bara därför så kan man ju bara tänka på hur underbart hela mitt liv kommer vara från och med nu. Visst har det varit underbart hittills, den tid jag varit med Kristoffer…

Att bo ihop är ju en helt annan sak. En underbar sak! Jag tvivlar inte på att det kommer bli alla tiders. Jag önskar att alla kunna hitta den där rätta kärleken. Så som jag har gjort. Helt fantastiskt. Man kan inte direkt beskriva den. För den är bara där. Ett liv utan Kristoffer, bara tanken av det gör mig ledsen. Jag glömmer aldrig den drömmen jag hade en gång. Att vi gjorde slut, eller han gjorde slut med mig. Den känslan jag hade i magen när jag vaknade. Jag vill aldrig känna en sådan sorg och saknad på en och samma gång igen… Och det var inte ens på riktigt.

Han och jag! Så enkelt är det. Och det vet ni också 😉 för jag skriver om det då och då. Just för att det är så underbart. Till alla er som hittat den rätta, grattis. Tills er som varit med samme man/kvinna de senaste 10 åren.. Ställ er frågan, känner ni likadant nu som de två första åren tillsammans? Eller är relationen djupare? Eller mer isär?  Om den är isär, varför? Ni får aldrig tappa stinget på kärleken, på den rätta. Känner ni inte glädje över att vara tillsammans med den ni är tillsammans med, så ska ni inte vara tillsammans.

Det är inte bra, det som är bra är den rätta kärleken. Livet känns mer att leva för, så livfullt. Underbart….. Jag ska inte babbla på om det.. Mer.. i det här inlägget.. För det finns dom som precis har avslutat ett förhållande och inte mår så bra, de finns dom som inte tror att dom kommer hitta den där rätta, eller ens någon kärlek alls, till er vill jag bara säga att det tar sin tid att läka gamla sår å gå vidare. Men ni borde göra det, för han/hon finns där ute!

NOG OM KÄRLEK!

Senare idag så ska jag till Frida. Har vi bestämt. Först var det snack  om att träffas på stan, men nu ska jag hem till henne och så ska vi baka en kaka. Det är vad som är sagt. Sen kan det ju ändras igen. Men huvudsaken är att ses, skulle jag tro. Hon skulle göra lite nu på eftermiddagen. Och det ska egentligen jag med, så det gör ju inget. Kan ju alltid prova å skruva ner en hylla. Imorron ska jag tvätta, frosta av frysen å packa det sista.

Imorron flyttar Kristoffer, på lördag flyttar jag. Och på söndag ska vi städa hans lägenhet! Han behöver ju ett proffs till hjälp hihi! På måndag så kommer han som ska flytta in där nämligen. Han har inte som jag, oktober ut. Han skulle haft det om vederbörande inte hade så brottom med ett boende. Jag längtar efter att sova tillsammans med Kristoffer, första natten i den nya lägenheten!

Det bättre livet, here I come!

One thought on “En underbar dag, antar jag.

Tack för att du har något att säga!

