Är jag sjuk? Eller vad är jag…?

Jag trodde att mitt immunförsvar kunde stå emot alla snoriga näsor jag har fått snyta de senaste veckorna. Men det verkar ha tagit ut sin rätt nu. Har kännt lite sedan i fredags att jag började bli krasslig. Igår kväll blev det mer påtagligt och mer idag… Jag känner mig seg, näsan rinner lite smått och har lite värk. Jag har en del saker att göra och tycker inte att jag kan ligga utan att göra något.

Men det kan jag. För jag är sjuk. Som Frida sa, bättre att ligga lite lågt och inte köra slut på mig själv å vara värre till helgen. Det vill jag ju inte, då vankas det flytt. Fyra dagar kvar. Så jag ska nog ta det lite lugnt. Känner mig ganska handikappad på att göra något då jag har en del möbler jag skulle vilja bli av med. Jag behöver lite mer utrymme för flyttlådor + nedtagning av mina IKEAhyllor.

Jag har mejlar Erikshjälpen, Myrorna och Gästrikeåtervinning angående mina saker.. Jag har frågat om en del av sakerna kan vara intressanta för återanvändning, sedan har jag mejlat återvinningen om de kan hämta.. Om jag inte fixar något att hjälpa mig att lämna på återvinningen * BLINK, BLINK*. Så vi får se hur det blir. Jag har ju lägenheten till den sista oktober. Så grejerna som jag inte ska ha kan ju stå kvar ett tag tills jag löst det här. Om någon kan hjälpa mig att få bort grejerna.

Så flyttar jag de grejerna jag ska ha med mig i helgen och resten få helt enkelt vänta. Även om man vill göra allt på en gång. Men så blir det inte alltid. Så får ta en sak i taget. Allt ska lösa sig. Tycker ju att det borde vara någon som vill komma å hämta 😉 Jag kan ju betala en liten summa för det, om det är besvärligt att komma hit! Vi får se hur det löser sig.

Kristoffer visade mig vart lägenheten låg igår. Kollade på området och så där. Är ganska nära centrum osv och har en slinga utanför, nära till affären. Jag har inte sett lägenheten invändigt men det har Kristoffer. Så jag får tro honom om att den är fin. När vi kommit i ordning och fått fixa och dona med gardiner, blommor och sådant så kommer vi nog allt att trivas! Ska bli så kul!

En större lägenhet är ju inte så tokigt. Jag bor i en etta nu på 42 kvadrat och jag klagar inte på att jag skulle ha för lite andrum, denna är perfekt för mig som bor själv. Kristoffer har en mindre etta nu. Men nu ska vi flytta till en tvåa på ca 60 kvadratmeter. Ville har mer yta att springa på. Hoppas att han också ska trivas. Fast gör vi det, så gör nog han det.

I helgen så fixade jag och Kristoffer koppel till Ville… Så han fick gå lite ute. Men han har ju varit en innekatt så länge. Tro han varit utekatt förr. Han var självklart lite förvirrad men samtidigt nyfiken. Var nog för mkt ljud omkring för att han skulle kunna undersöka det i lugn och ro. Vi får se om han kanske kan få lite lugn och ro i det nya området för lite uteaktiviteter. Eller så håller vi honom helt inne 😉

Han har dessutom duschat två gånger i helgen. Han är så duktig och verkar gilla det. Han stretar inte direkt emot utan finner sig i det och det verkar som om att han tycker det är kul. Han är så gosig min lilla bebis! 😉 Vi har till och med schampo till honom men det har vi bara använt en gång. Kanske blir lättare när vi har badkar i den nya lägenheten. Vi får se. Vi klippte hans jättelånga naglar för ett tag sedan också, och det gick galant. Han finner sig i lite extra omvårdnad 🙂 Hans andedräkt är inte den bästa, så den borde vi med göra något åt! Eller så får man låta bli att vara så nära ingå hans gapande käftar!

Nu ska jag nog vila mig lite, vet att jag inte ska klaga på min värk. Andra har det värre. Men jag är inte van att vara sjuk. Det var mycket länge sedan jag var det. Men ska det va så ska det! Ville dessutom gå på stan. Men men! Höörs kanske senare, annars imorron eller så! Ha en bra dag, ska läsa era bloggar också 🙂

6 thoughts on “Är jag sjuk? Eller vad är jag…?

  1. Hoppas verkligen inte att du blir sjuk nu … när du har så mycket att stå i inför flytten och allt.
    Värk är till för att klagas över … nej, jag bara skojar. Men det är inte lätt att låta bli. Att klaga när man har ont menar jag. Krya på dig , gumman … 🙂 Kramar!

  2. Vilken otur att du blir krasslig just nu när det är flytt på gång! Hoppas det är snabbt övergående. Sedan måste jag säga att du är modig som flyttar utan att ha sett lägenheten! Jag hade aldrig litat på Husses omdöme i den frågan men säg det inte 😉

    Krya på dig!

Tack för att du har något att säga!

