Är du rädd för Svininfluensan?

Nu är jag mätt. Har just ätit potatismos och korv. Gott minsann! Och det blir det till lunchlåda imorron också på jobbet. Idag var det en energikrävande skara barn vi hade att göra med men alla dagar kan det ju inte vara lugnt som en filbunke. Men väl hemma så satte jag igång med disken och sedan började jag laga mat..

Klockan har ändå hunnit bli halv sju. Ikväll är det Idol och inte så mkt mer. Inget jag är intresserad av iaf. Kanske kan plocka lite här hemma nu på kvällskvisten. Ser ut som ett mindre bombnedslag efter gårdagens packning…. Börjar få mer och mer ångest över att flytta. Jag tycker så mkt om min lägenhet och Gävle. Nu ska jag flytta till Bollnäs, bli sambo med Kristoffer. Det är ju i sig spännande och roligt det också… Det är lite sent att komma på att man inte var redo för att flytta ihop nu..

Det är ju vad jag har trott. På ett sätt så är jag väl det, och på ett annat inte. Så är det när man är kär i en stad. Då kan man ju inte slita sig ifrån den. Jag försöker trösta mig med att det inte är så långt bort ändå, det har jag ju skrivit om förr. Jag har ännu inte riktigt förstått att jag verkligen ska flytta, men det börjar sakta men säkert sjunka in, och det är då den här ängslan kommer. Vet inte om jag ska kalla det ängsla eller ångest. Ånger för att lämna staden och ängslan för att jag inte vet hur det kommer bli.

Jag hoppas på bra. Att jag och Kristoffer funkar lika bra som sambo’s som särbo’s. Det får man väl verkligen hoppas. För har man väl flyttat ihop så vill man väl inte flytta isär. Det kan jag ju inte tänka mig. Även om jag gärna flyttar till Gävle igen.. Men det får väl bli en annan dag…..

Vad händer hos er denna tisdag då? Ska läsa runt lite bland de bloggar jag följer så får jag nog svar på den frågan. Tisdagen har ju ändå snart ersatts av onsdagen.. Mitt i veckan, här går det undan. Imorron jobbar jag till halv fem så nästan heldag imorron nio till halv fem.. Inte 9 to 5 😉

Jag hade en del tankar som jag ville dela med mig av. Dels en dikt som jag fått ifrån gymnasiet som jag hittade när jag rensade osv.. Men det blir inget av med det idag. Men kan nog bli imorron. Det är en tänkvärd dikt.. Det får ni se imorron helt enkelt…..

One thought on “Är du rädd för Svininfluensan?

  1. Så synd att du känner så nu när ni ska flytta ihop. Men samtidigt är det kanske inte så konstigt för det är ändå ett stort steg att byta både bostad och bostadsort.

    Jag håller tummarna för att det ska bli hur bra som helst! Skulle det mot all förmodan inte bli bra så får man ibland ändra på vissa saker. Kanske kan ni båda flytta tillbaka till Gävle…

Tack för att du har något att säga!

