Då är det snart måndag igen!

Då var helgen förbi igen. Måndag imorron och vet inte om det blir jobb eller hur det blir. Få se om de ringer in en. Har iaf jobb tis till fredag, det känns bra! 🙂 Är ju inhoppare.. Vikarie på förskolorna här i staan. Så man får se om det är någon som behöver mig imorron.  Vet att det är utbildningsdag å vissa förskolor är  stängda men en del är ju öppna och det är kanske där man får jobba då, om det skulle behövas.

Helgen har varit bra. Min kock till pojkvän lagade utsökt mat och vi drack vin och hade det bra! Som vanligt. Och det börjar närma sig. Snart slipper jag åka tillbaks till min vardag och lämna Kristoffer i Bollnäs. Jag ska ju bli en hederlig Bollnäsbo. Och jag längtar tills att få dela vardagen med Kristoffer. Ännu mer tvåsamhet. Synd bara att vi inte ska bo i Gävle.  För jag trivs så bra här och det ska bli sorgligt å lämna stan men tur är att det är nära hit.

Så jag kommer ju å hälsa på 🙂 En timme med tåget. Så känn ingen sorg för mig Gävle… I fredags så ringde Daniel till mig. Han var på Håkan Hellström som spelade i GBG. Han ringde så jag fick höra de vackra tonerna och öset i publiken på spelningen. Jag bara älskar Håkan Hellström å han är ju så jävla grym live så det finns inte. Sådan känsla så att man ryser i hela kroppen och jag blev både glad för att jag fick höra spelningen genom telefon som jag blev ledsen över att jag inte var en av alla som stod där å trängdes.

Men det få bli en annan gång, helst på hans hemmaplan, GBG. Det sägs vara något särskilt. Jag vet ju inte, för jag har aldrig varit med om det. Men en vacker dag. Innan han slutar spela live… Han har ju ändå två barn och en kvinna att ta hand om 😉 Men det gör han bra tycker jag. Nästa år hoppas jag att han har lite spelningar och då ska jag på en… Om inte flera!  Sjunga med till alla låtar, ryckas med i stämningen. Ååh så underbart.

Vi har egentligen inte gjort så mkt i helgen. Tagit det lugnt. Kristoffer har väl packat lite till. Och jag borde verkligen ta mig i kragen och packa lite till för snart är det dags för avfart. Två veckor och så jobbar man ju i veckorna så det gäller å sätta fart. Har lite jag ska rensa, som jag har skrivit om förut, så det blir lite att göra innan man packar ner det mesta. Har lite hyllor som ska ner också. Jobbiga hyllor tåls att tillägga. Men jag ska allt skruva ner dom! Så får man hoppas att de går lätt att få upp dom igen. I den nya lyan.

Ska bli kul å se hur Ville tar det. Han får ju större place att springa omkring på den lilla vildkatten. Vi kommer nog allt få det bra. Bara vi får flytta någon gång. Dessa två veckor kommer säkert gå extra långsamt bara för att man längtar! Men nog om det….

Ikväll är det Ensam mamma söker på tv3. Det tänker jag inte missa. Annars är det inte så mkt att se på.. Om man inte följer Kändisdjungeln. Isf så är det ju det ikväll också. Det sänds samtidigt som Ensam mamma söker.. Vilket väljer du? Kanske inget av de programmen…

Nu ska  jag se till att gå lite mat innan sängdags å så en matlåda tills imorron. Klockan är redan tio i sex… Har lite bloggar att läsa också.. Dessutom letar jag efter nya.. TIPS???

OCH PÅ TAL OM DET… DEN FÖRSTA BLOGGEN SOM JAG VERKLIGEN BÖRJADE FÖLJA PÅ RIKTIGT har ju varit lite seg ett bra tag för att skribenten inte har haft tillgång till internet. MEN NU MINA KÄRA VÄNNER är han tillbaks och det är så underbart. Back on traaack. Jag snackar så klart om den gode herren FEGON! Så var vänlig å läs den. Det är ett tips ifrån mig till dig. FEGON!

2 thoughts on “Då är det snart måndag igen!

  1. Ahaaa … så det var därför jag hux flux hamnade där … hos Fegon. Fattade i n g e n t i n g när jag plötsligt var på en helt annan plats … där … när jag skulle vara här.

    Kul bekantskap i alla fall, Fegon.

    Alla säger att Gävle är en trevlig stad så då måste den ju verkligen vara det. Men du har ju som du säger bara en timme dit … Och så får du ju bo ihop med din älskade Kristoffer också. Det väger väl upp det mesta *fniss* Bara tvååå veckor kvaaar 🙂

    Kramar från en skata som börjar längta hem …

Tack för att du har något att säga!

