IQbefriade, unga tjejer.

Jag kollar alltid, när jag kan, på hela Vakna! Med the voice tvsändning när det går. Brukar kolla mellan halv sju och nio. De slutar sända i tv kl nio. För er som inte vet så är det en radiostation. The Voice.. Of hip hop and RnB. Deras morgonprogram sänds i tv. Och det är beroende framkallande. Jag tycker det är fantastiskt. Förut, när jag var yngre, så lyssnade jag på NRJ:s morgonprogram. Men sen så slutade de sända i min region och då fick det bli Rix fm.

Rix Fm är också bra. Rix morgonzoo. Men nu när jag bor i gävle så sänder de inte på nån kanal här. Och jag veeeet att de finns på webben. Men orka sitta vid datorn på morgonen? Så nu är det The Voice på morgonen. Idag hade det Kissie på besök. Bloggaren som ni säkert känner till. Inte direkt en bra eller dragande blogg, om du frågar mig. Hon påstod i programet att bloggen är något alterego. Hon är inte som hon framstår på bloggen.

Då antar jag att hon var sig själv nu när hon gästat The Voice…. Och där var hon lika blåst som jag tycker hon verkar på sin blogg. Det är bara nu på sistone som jag läst hennes blogg. Just för att de tog upp att hon skulle komma som gäst i dagens The Voice. Hon har blont hår.. Som hon påstår själv. Jag skulle säga att de tär vitt. Och världens utväxt hade hon också. Men tjejer i den åldern tycker väl att det är snyggt å hon får väl ha det så om hon vill. Själva grejen är bara att jag tycker inte om henne.

Jag ska inte säga att jag hatar henne, jag känner henne inte. Det är bara sättet hon framstår som, som jag tycker är störande. Dessutom så satt hon under hela sändningen å pillade med håret. Såg till så att allt låg på framsidan av överkroppen. Man kan också säga att de låg över bysten, hennes löshår. ALLA som har löshår, ha det så. Lägger fram håret. VARFÖR DÅ? Har jag undrat länge… Varför gör man det? Jag som har ÄKTA långt hår ( eller ja, längre innan frisören klippte av allt ) tycker det blir jobbigt å ha det framme på överkroppen.

Det är mycket härligare och luftigare att slänga bak det på ryggen. Men har man löshår så vill man väl visa det och måste slänga fram det eller vad vet jag. Det är det jag inte vet. Men om ni tänker på det själva. De som har löshår, alla gör så med håret. Och en del har satt in löshåret så fult så deras korta, korta hår spretar åt alla håll och sedan så dalar det långa håret ner över bysten. Varför inte bara spara till långt hår än att slösa pengar på att sätta in det. Klipps eller limma fast det, whatever. Varför har löshår blivit så poppis?

Är det coolt å gå i peruk liksom? Det var Kissie jag skrev om, men kom in på löshår. Ja, kanske för att hon har löshår. Hon är väl typ 19 år och har redan låtit sig spruta grejer i sina läppar. Jag tycker det är skandal. Men unga tjejer har väl den pressen på sig. Att göra sig så snygga som möjligt med hjälp av olika ingrepp. De inser inte själva att de bara blir fulare….. Sedan så har alla osäkra småtjejer 30 lager brunkräm och ser ut som jag-vet-inte-vad. Det är inte heller snyggt. Inte i mina ögon iaf…

Nog snackat om hur unga tjejer sminkar sig. Den här ”gamla” haggan ( 21 år ) ska jobba och sedan efter det så blir det att åka till Kristoffer. Jobbar 11 – 16 idag. Soft. Klockan är nu kvart i tio. Ska cykla till jobbet så det blir att cykla vid halv elva tiden. Kommer hem en snabbis innan det bär av till tåget innan avgång. Ska bli härligt å få vara med Kristoffer igen. Vi får se hur det blir när vi bor ihop. Då är vi tillsammans all day long. Jag får väl tälta i skogen om jag vill sakna honom och sedan komma tillbaks haha….

3 thoughts on “IQbefriade, unga tjejer.

  1. Från en gammal hagga till en annan 🙂
    Har inte funderat på det där med löshår och riktningen på det…men jag ska kolla läget på gymmet nästa gång. Där finns ett bra underlag för sådana studier!

Tack för att du har något att säga!

