Tim McGraw/Faith Hill – I need you.

Jag är hungrig. Och himla sugen på äppelpaj. Ingen bra kombination men jag är smart nog  så jag kommer laga å äta mat först, sedan se om jag fortfarande känner sug efter äppelpaj. Klockan är halv fyra snart så det är ju dags för middag. Senare ikväll slinker det säkert ner lite äppelpaj också!

Idag har jag iaf börjat packa lite. En aning. När jag kom till förrådet som jag inte kollat över på ett tag så förundrades jag över hur mkt jag egentligen kan göra mig av med. Jag har en hel del som ska till återvinningen redan, nu hittade jag lite elektionik till som kan slängas. Egentligen skänkas, om nån nu vill ha en lampa. Nästan aldrig använd ens. Vi får se vart allt går. Sedan har jag en del nallar jag inte behöver. En del som jag aldrig kommer vilja slänga för att jag har en kär anknytning till dom.

Det är ju oftast så det är när man samlar på prylar. Allt betyder något. Det svåraste jag har är att slänga vykort, gratulationskort och dylikt. Det går inte. Det sparas i en pärm. Lite oganisation har man ju. Jag har en del i en låda i förrådet som behöver gås igenom rejält. Jag vet att jag gjorde det förra gången jag flytta men av någon anledning blev det mesta kvar. Ännu en gång ska det gås igenom och rensas. Ska även ta itur med den där garderoben.. Har massa som bara hänger och samlar damm. Har flera plagg som jag inte använt på säkert ett år om inte mer och som jag vet med mig att jag aldrig kommer använda igen. Ut med det!

Ingen idé att släpa på det mer. Vet inte hur mkt utrymme man har i den nya lägenheten för sådant som bara kommer att hänga/ligga. Så bättre å göra sig av med det nu. Men det är svårt. Nästan så att man får seperationsångest. Men då är det bara nästan. Här ska det rensas. Sambolivet är något nytt, och då behöver man inte allt det gamla. Jag tänker ju inte på dom sakerna nu, och kommer inte känna så stor saknad sedan. Så istället för att behålla det jag aldrig använder och därmed inte behöver, så slängs det. Adjö, svisch…

Vet dessvärre inte vad jag ska äta idag.. Magen kurrar. Det får bli korv å makaroner, så himla enkelt. Fredag imorron. Det betyder jobb och så åka till Kristoffer. Underbara kille. Han har dessutom snart varit rökfri i en vecka. Jag hoppas att det håller livet ut nu. Han har ju försökt sluta förut, nu går det bättre än någonsin! Håll tummarna för honom. Äntligen! Han får ju röka om han vill, jag tycker bara det är onödigt. Förpesta lungorna på det viset och dessutom så blir pussarna inte lika fräscha. Eller, de smakar inte lika fräscha.
Kläderna stinker ( men det har han en lösning på, 3 ton parfym ), fingarna stinker osv, osv. Det finns inget posivit alls i att röka. Inte en enda grej. Förutom att rökaren säkert finner det tillfredsställande att stå å suga i sig gift. När han rökte så rökte han iaf ute. Det är bra. Annars så sätter sig stanken i lägenheten och det är aldrig bra….

Nu säger magen till påriktigt.. Det är bäst att jag gör något åt det. Men först bjuder jag på en låt som är fantastisk!

Tim McGraw/Faith Hill – I need you.
Det tåls att tillägga att de är gifta på riktigt 😉
Det gör den finare, låten, när de sjunger till varandra… Kärlek!

Tack för att du har något att säga!

