Anna Anka.. Underbara hustru.

Jag ska tjata… Som precis alla andra gör just nu.. På de här Svenska Hollywood fruarna. Alla verkar ha hängt upp sig på Anna Anka… Varför då, undrar jag? Vad är det den kvinnan gör, som är så fel? Jag håller med Paul Haukka ( ifrån Vakna! med The Voice ), hon gör det bra för sig och är den enda av dom tre med en karriär. Att hon tycker att hon måste suga av sin man på morgonkvisten om han känner för det, är ju inget vi behöver hänga upp oss på.

Vem har inte ställt upp på det för sin make? Hon är bara den enda som som vågar erkänna det och man har ju ändå en dålig andedräkt på morgonen, då kan man ju lika gärna skölja ner den med något… Låt henne vara. Efter bara ett avsnitt så finns det redan ett tiotal facebook grupper.. Hat eller kärlek, mest hat, gentemot Anna Anka. Stackars människa. Men hon sväljer det, för att behaga er….

Igår begrundade jag hur livet kan te sig. Vi har alltid våra val. Hur du än har levt, vad du än har upplevt och vad du varit med om är något som formar dig. Försök vara stolt över det. Bearbeta det som varit, vad det nu har varit, inse hur det faktiskt är nu och fråga dig själv vem det är som bestämmer nu. DET ÄR DU. Det är du som står för valen i ditt liv. Du är inte beroende av någon annan om du inte gör dig själv till offret.

Man ska vara glad för det man faktiskt har fått i livet. Det finns dom som har haft det  värre, dom som har haft det bättre. Du mår inte bättre av att önska att du var en av de som haft det bättre. Hade du varit en av dom, hade du inte varit den du är och hade du velat vara någon annan? Jag vet att det är svårt att gå vidare efter svåra saker i livet, men man måste. Man måste välja livet och man måste välja att leva det, inte älta det.

Det är viktigt att bearbeta händelser och ta tag i det liv man har. Göra det bästa av det. Alla frågor man har kanske inte alltid kan bli besvarade, man måste komma till insikt med att man kanske inte kommer få några svar. Försök då komma fram till svar på frågor du har möjlighet att få svar på. Vad vill du göra med ditt liv? Jag önskar att alla kunde njuta av livet och se vad dom har, inte bara älta allt som varit, rabbla negativa saker hela tiden.

Vara negativt inställd till livet. I allt, i alla tankar, hur orkar man leva så? Varför inte öppna ögonen och se det som faktiskt finns? Om du inte klarar det själv, sök hjälp. Det hjälper, även om man kanske inte vill inse det. Någon som ser ditt liv ur ett annat perspektiv. En tredje part, det är bra.

Idol har just varit, för att tala om något annat, och nu är det kändisdjungeln. Det sämsta program som gjorts???? Ja, avdankade kändisar. Förutom Ann Söderlund. De skulle ju varit mer aktuella kändisar med, men dom har tackat nej. Dessa avdankade kändisar tackade ju självklart ja. Klart man vill vara med i Förnedringstv. Det är ju TV. Och att de får svälta på köpet, det är ju ännu roligare… Nu snackar dom om att deras ledare har lämnat dom… Haha. Nån Vinprovare…

Snart är det helg.. Igen. Veckan har gått ganska fort. Torsdag imorron å min farfar fyller 72 år. Grattis i förskott. Ska försöka nå honom under dagen…

De senaste dagarna har jag funderat över saker och ting i mitt liv. Saker jag planerat men som än inte har infunnit sig. En del saker som inte kommer infinna sig för jag fann kärleken. Då är frågan om det är värt en del uppoffringar. Självklart, säger jag. Men man får inte glömma att man fortfarande är en egen individ och måste se till att man gör det man vill och inte bara det ens partner vill. Inte för att jag är tvingad att göra något jag inte vill, men jag vill bara påpeka att man inte ska ge upp för mycket.

Jag har också funderat på hur det blivit sedan jag flyttade till Gävle. Vilka kompisar som verkligen har brytt sig och vilka som inte har det… Att man är någon även om man bor 64 mil ifrån. Man är två om en kontakt och en del kontakter vore sorgligt att förlora men är kontakten inte ömsesidig så kan man ju bara lägga ner den. Låta den slukas med tiden. 

Nu ska jag snart flytta ihop med Kristoffer och jag måste börja packa. Jag ska flytta ihop med min drömprins, vårt gemensamma liv börjar nu. Och mer därtill. Och jag kan inte sluta tänka på vad som komma skall i mitt liv. Det är bra saker, för en gång skull. Det ser ljust ut. Och även om det blir mörkt så fixar vi det. Det gör vi alltid. Tillsammans är vi starka. Jag och Kristoffer… Och vår Ville! Tänk att man kan hitta så rätt! Ska bli kul när vi varit ihop i 30 år och jag tänker på alla lovord jag skrivit om Kristoffer. Spännande och se om jag har ändrat uppfattning genom åren och genom åldern. Tror jag knappast. Kommer väl bara tycka att han börjar bli skrynklig. Det är ju ändå 6 år mellan oss haha…

2 thoughts on “Anna Anka.. Underbara hustru.

  1. Mycket tänkvärt du skriver här! TAck för din titt och kommentar hos mig. Nu har det läst sig i allafall..och det som först verkade katastrof tar en ny vändning. 🙂
    Grattis till det nya livet…önskar dig all lycka till! 🙂

  2. Oh du kloka lilla turez! Tänk om jag varit så levnadsklok som du redan har blivit … när jag var lika gammal. Men jag vet ju inte vad du har med dig i ”bagaget” heller. Det viktigaste du har kommit fram till är i alla fall att vi har ansvar för oss själva ”fullt ut”. Visst kan vi skylla på gener och omständigheter och gu´vet vad … men vad hjälper det. Vi själva har ansvaret.

    Om Anna Anka? har jag ingen åsikt alls. Känner inte till henne, har inte sett henne men håller med om att ”fnaska” gör vi nog lite till mans och kvinns … även om vi inte kallar det just så.

    Jag hann inte läsa din kommentar till mitt inlägg i min blogg. Jag råkade nämligen radera hela september och en del av augusti också. Av misstag. Det känns som jag har blivit bestulen … Men det var JAG själv som gjorde det. Av misstag. Buuuuhhh …. Kramar!

Tack för att du har något att säga!

