Det rullar på…

Igår jobbade jag och efter jobbet åkte jag till Frida som hade hämtat ut ljusen vi beställde ifrån hennes ljusparty…. Som det inte blev så mkt av men som vi beställde ifrån ändå. Beställde för ca 900 kr. Var ljushållare lr vad man ska kalla det. Kan ta kort och lägga ut här vid ett senare tillfälle. Det är vaxljus som ska vara till dessa hållare. Doftar som tusan när de inte ens är tända.

Köpte ett paket med tre st blomformade ljushållare och sedan högreljushållare med frostad fotgrej och genomskinlig ”kopp” där ljusen ska vara. Tre sådana i olika längder. Kommer bli fint när de får användas och njutas av. Det är ju mysigt med tända ljus i höstmörkret och ännu mysigare när jag får mysa med Kristoffer… VAARJE daaag i resten av mitt liv. Troligtvis…

Jag är nöjd med min investering av dessa ljus + hållare så det kommer nog allt bli kanoners. Och så fort vi har kommit iordning i den nya lägenheten och verkligen kan slå oss till ro så ska de tändas 😉 Kristoffer har ju reserverat en soffa vi ska ha! En fin liten Magnum Divan eller nått sånt heter den. Eller bara Magnum Diva. En Schässlong(stavning). Blir perfekt. Kristoffer ville ju ha en sådan och jag bryr mig väl inte så mkt bara det är en bra soffa…

Vänta bara tills jag pyntar lägenheten med massa dödskallar. Då flippar han nog ut 😉 Fast det kommer jag inte göra.. Bara lite smådetaljer här och var hihi…

Jag och Frida hängde igår kväll. Testade det nya fiket som vi ( med många fler ) har upptäckt. Verkar redan välbesökt och det var mysigt så det är inte så konstigt. Även om Frida fick vänta ganska länge på sin macka. Så hon sa till. Precis då kom hon med hennes macka och några minuter senare fick vi varsin tandborste med fikets logga på som plåster på såren.. för att vi väntade så länge på Fridas macka..

Jag tog den direkt ( med tanken, gratis är gott ) medan Frida mer sa att det inte behövdes men när jag tog min så tog hon också sin.. Men man får ju inte vara dum när det bjuds haha. Kanske verkar vara slugt av mig, men om det bjuds så bjuds det. Då förväntas det att man ska ta. Eller? Jag kanske har fel.

2 veckor och 4 dagar kvar, ungefär, sedan bor jag inte på denna adressen längre och jag har redan adressändrat ( som jag nämnt ) och idag kom flyttkorten som jag redan skrivit ner vilka som ska få och det enda som behövs är att lägga de på lådan, men än är det ju ingen panik direkt. Bara jag inte glömmer det helt och hållet.

Ikväll är det idol. Det är ifrån Gävle då.. Så ska kolla om han som alltid ska vara överallt, vad det än är, är med.  Vet inte vad han heter, bara hur han ser ut och att han gillar att synas! Han är mullig och har ljusrött hår. Eller orange kanske färgen är….

Magen kurrar och maten är på G. Kokar potatis. Ska ha potatismos, fiskpinnar och remoladesås. Skulle haft det igår med var med Frida till klockan åtta så blev inget med det. Tar det idag istället. Håller på å äter upp det jag har i frys och så, så att man slipper släpa på massa mat när man flyttar. Tycker jag är smart av mig….

Ska fortsätta med maten och läsa och kommentera lite bloggar ( om datorn tillåter ). Bjuder på ett par bilder ifrån helgens mys!
DSC06942
Min lilla bebis, Ville!
DSC06953
Kristoffer och jag firade ju två år tillsammans så det blev lite vin och god mat… Mysig helg!

3 thoughts on “Det rullar på…

  1. Det rullar verkligen på för dig … och Kristoffer. Låter verkligen snyggt och mysigt med de där doftljusen .,. och soffan … för att inte tala om soffan.
    Apropå de där presenterna från caféet. Håller med Znogge. En tandborste ??? Kan ju inte vara så bra ”reklam” för caféet. Behöver man en extra sån kanske när man ätit där … eller? Annars var det ju bra service att ge er en liten present.

    Ha det! Nedräkningen av dagar har börjat ser jag … Kramar!

Tack för att du har något att säga!

