En jobbdag till, sedan är det helg. Kan ni tänka er? Jobbat hårt hela veckan, en del måsten har lagts åt sidan, andra måsten har infunnit sig flera gånger och gjorts exemplariskt. Som tex diskat och hållt rent i köket 😉 Jag är ju en mästare på att städa…

Ska till Kristoffer imorron, antagligen. Idag verkar han vara lite off, trött gissar jag. Han jobbar ju på han med även om han för tillfället är väldigt inne på att få semester 😉 Men han jobbar ju på som en tok och har gjort sig förtjänt av lite semester. Vi får väl se hur det blir framöver…

Känns som om att mina inlägg bara blir så hispiga denna veckan. Jag verkar inte kunna sansa mina tankar och fokusera utan det blir bara rappakalja av allting, det är så det känns. Och jag vill ha, som ni vet, en ny datooor! För min börjar gå ur tiden och är helt weird och seeeg och blä! Man får ha tålamod med den helt enkelt. Som för tillfället så är den seg och hinner inte ens med å skriva alla bokstäver som jag skriver.

Så om det är någon bokstav som inte är med så är det för att datorn har valt att inte vilja skriva den utan hoppa över. Stupid dator. Eller så får jag bara skriva slöare, hur jag nu skulle orka med det…. Men jag ska väl inte klaga, den funkar ju iaf lite. Den kan bli sämre, men det ber jag för att  den inte blir innan jag har hunnit skaffa en ny. Jag har liksom redan gjort vad jag har kunnat för att den ska funka bättre. Ominstallerat den typ två gånger, och försökt att inte belasta den med för mkt skräp, men ändå, den ger upp.

Fast jag har en sista ”lösning”. Skaffa en sådan där kylare man kan ställa den bärbara datorn på.  Så att den inte blir så varm och kanske varvar ner. Vi får se om det hjälper. Om det inte gör det så är det byebye med denna sega sak. Kan ju ha Kristoffers under tiden, sedan när vi har flyttat ihop. Men jag vill gärna ha en egen. Det är enklast så! hihi.

Längtar till helgen. Men helgen är också ett tecken på att ännu en vecka har gått i denna månaden och jag har inte fått alla viktiga saker gjorda som ska bli gjorda innan flytten, adressändringen är redan klar iaf, beställde eftersändning också för 195 kr från adressandring.se. Gjorde jag sist också och det har gått så bra så. Sedan har jag sagt upp elabonnemanget. Ska kontakta hyresgästföreningen och lite försäkringsbolag, sedan är man redo för flytt igen.

Sen ska jag inte flytta på ett tag, hoppas jag 😉 Blivit en del nu. Men man vet aldrig, blir familjen större, krävs det väl en större lägenhet. Förr eller senare, frågan är bara när * Blink. Blink*

Ikväll är det Idol igen och dessutom Lyxfällan. Nått nytt på femman som börjar kl tio också, nått med pokal i titeln. Men så länge orkar jag nog inte vara vaken så det får nog skippas. Om ja inte får värsta energikicken här, nu snart.

På tal om vaken och inte vaken. Inatt så vaknade jag av att jag andades häftigt, som om att jag fått en chock. Och jag visste precis varför, jag drömde att jag var på toaletten och hade låst om mig och när jag kom ut så stod där en man. En som till utseendet var en blandning av Michael Jacksson och han den där elaka i Aladdin som vill åt prinsessan Jasmine… Nån sorts blandning. Så ni kan ju förstå. Och dessutom så var han ett spöke. Jag blev iaf rädd.

När jag låg där vaken och rädd så kände jag att jag behövde gå på toaletten. Jag försökte intala mig själv att det bara var en dröm. Inget stämde, jag bor själv och brukar inte låsa om mig när jag går på toaletten. Och just därför så kommer han inte kunna skrämma mig när jag är klar och öppnar toalettdörren. Så jag tog mod till mig och gick  gjorde mina behov. Utan några som helst bekymmer och det var bara att gå å lägga sig igen.

Susade sött tills klockan ringde. Duschade av mig nattens skräck och upptäckte att ena ögat var en aning svullet, bara lite runt om. Detavtog under dagen och ingen sa något om det… Trodde jag hade smockat till mig själv i drömmen, men det tror jag inte. Fast… vem vet.

2 thoughts on “

Tack för att du har något att säga!

