Sverige – Ungern NU!

Nu är jag tillbaks, på än så länge, hemmaplan. Fotboll på tvn och jag vet inte vad som annars finns att göra denna lördagskväll. Hade varit mysigt å se fotbollen med Kristoffer, men han är ju hemma i sitt Bollnäs och jag är i mitt Gävle. Det  var så han ville ha det, ha tid för sig själv innan det kommer en ny jobbvecka. Och egentligen ska jag bara vara glad att jag har en ledig dag hemma innan det är dags för jobb.

Jag trodde ju att jag inte skulle ha något nu när jag inte jobbar på campingen, men det var bara tillbaks till jobbet jag hade innan sommaren. De ringde och frågade efter mig så det blir förskola för hela slanten på måndag. Är ju vikarie som de ringer in när någon är sjuk på nån förskola här i Gävle. Kan vara bra med en extra slant. Sedan bor jag inte här och måste skriva ut mig ifrån det jobbet. Ska höra om det finns nån liknande vikariepool i Bollnäs..

Lyssnade just på Ungerns nationalsång. Det var ganska ljusa toner där. Tror nog inte att alla i de landet sjunger den så bra. Men det finns ju de som inte sjunger vår nationalsång bra heller, men den är lättare att ta ton till än vad Ungerns verkar vara. Det är, som ni förstår, Ungern som Sverige möter i fotboll ikväll. Snart avspark. Elm spelar! Från Kalmar FF. Fast han ska ju inte spela för KFF längre, så man ska väl inte skryta egentligen.

Idag när jag landande i Gävle så väntade jag på Frida i stan. Jag ville hitta mig nån tjockare tröja eller nån kofta. Inte så jättetjock men inte tunn heller liksom. Eftersom att jag mest har rosa och lila kläder så bestämde jag mig för att jag skulle hitta nått i någon annan färg. Men det lyckades jag inte så bra med, det jag hittade var i lila men jag köpte inget. För jag måste ha någon annan färg på grejerna. Blev ett par trosor och lite strumpor istället. Väl behövligt det också! 🙂

Käkade på Subway med Frida, tog mer än vad jag behövde. Sedan köpte hon lite blommor till sin moder och så gick minutrarna och vi skildes åt och jag åkte hem till mig. Har fixat och donat lite här, varit och handlat nu innan fotbollen. Lite välbehövliga saker; kryddor, mjölk och dasspapper. Innan jag stack till affärn så hade en granne satt upp en lapp om att han skulle ha en liten fest med sina goda vänner och att vi, jag citetar ” måste ta hänsyn till det ”. Jaha, måste vi? Hmm. Konstiga grabb. Man fick gärna knacka på och be dom sänka…

Än så länge har jag inte hört ett ljud. Men har hört lite ifrån det andra lägenhetshuset när jag var ute. Kanske festen har  flyttats dit. Jag misstänker att de skulle vara en fotbollsfest. Och den är ju igång nu. Vi får väl se om man kan sova inatt 🙂 Brukar ju inte vara några problem.

Har just läst ut boken Smuts, skriven av Katarina Wennstam. Det är en spänningsroman och jag har trott att jag skulle gilla den men inte så mycket som jag verkligen ha gjort. Den var bra, mycket bra. Tar upp viktiga ämnen.
Ni kan läsa om boken HÄR. Det är en bok jag rekomendera att läsa nu när höstmörkret börjar bita fast…

Imorgon ska jag tvätta lite och sedan får vi se vad som händer. Kanske ska till Sthlm på tisdag. Frida ska på arbetsintervju där.. Bero på om jobbet ringer och frågar efter en, annars följer jag nog med 🙂 Men det är på tisdag, är ju bara lördag än så länge…

MÅÅÅÅÅÅÅÅL TILL SVERIE I ÅTTONDE MINUTEEEEN!!! MELLBERG! YES!

Kanske bäst att jag håller i mina nerver och kollar på fotbollen! Hoppas Sverige vinner! Gick ju inte så bra för damerna, men herrfotboll e ju bättre…
HÖÖÖÖRS!

2 thoughts on “Sverige – Ungern NU!

  1. Tyvärr har vi inte den kanalen så en viss irritation finns här… Fast nu jagar Husse någon sladd så det kanske går att lösa ändå! Fast jag bryr mig inte så väldigt mycket!

Tack för att du har något att säga!

