En skänk från ovan.

Sitter hemma hos Kristoffer nu, han jobbar och står i. Jag sitter här, vid datorn och bloggar, för en gång skull. Var ju ett par dagar sedan jag gjorde det. Det är väl inte så värst mycket som har hänt mer än att jag försökte skriva in mig på arbetsförmedlingen. Fick en kölapp med nr 37 och på monitorn så stod det nr 18. Väntade en timme sedan orkade jag inte mer… Åkte till Kristoffer och här är det så klart underbart 😉 Igår så städade jag här hemma hos honom och han kom hem med kinamat, ibland får man lyxa till det.

Han blev glad för städningen som var välbehövlig inför visningen idag. En kille ska komma å kolla på den. Hoppas han vill ha den 🙂 Flytten kommer allt närmre och närmre. Kristoffer har börjat packa lite, jag har inte börjat packa alls… Men ska väl sätta igång snart. Gör man det lite pö om pö så blir det ju inte så intensivt. Det kan ju vara bra. Går ju ganska snabbt å packa när man väl har börjat. Är ju ändå ca 28 dagar kvar innan flytt. Så mycket annat man ska göra också, säga upp elavtalet, tvlicensen, snacka med försäkringsbolag, adressändra osv osv. Det är inte bara packa å dra. Men ska ta tag i alla måsten snart.

Läste på Livsglimtars blogg att det hade gått bra. Men hon hade fått vara med om ett och annat nu när hon fått en ny efterlängtad njure. Det kan ni läsa om i hennes blogg, vi som har följt henne vet att den stora dagen nu har kommit, äntligen!

Idag vet jag inte vad som händer. Jag vill inte åka hem utan vara med Kristoffer men jag har en del måsten jag måste ta itur med. Måste är ett fult ord. Jag har tydligen ett jobb jag måste vara hemma och vänta på. Vikariejobbet jag hade innan sommaren, jag är fortfarande en lovande arbetsmyra, som det verkar. Och när jag inte har någon annan sysselsättning så är det bara bra. Och den ska jag vara glad över. Men tänkte ju få en vecka ledigt iaf 😉 hihi.

Tänk att jag och Kristoffer snart är sambos, ofattbart men spännande!

Jag har haft en del tankar kring min födelsedag. Pappa ringde dagen efter. Han hade fixat en ny mobil och alla nummer försvann. Och ingen var hemma så han fick helt enkelt vänta tills nån med mitt nr kom hem. Han har ju två ungar kvar som inte flugit ur boet än. Dom var ute på galej. Och det där med att gratta någon som fyller år. En del tycker det är viktigt att man gör det, visar sin omtanke. Men om man gör som jag och analyserar så känns det ganska meningslöst. Vore det inte för facebook och att man får födelsedagspåminelse där så hade nog mer än hälften inte ens kommit ihåg min födelsedag och alls grattat. Och numera så grattar man bara med ord, man ringer inte, man skriver på nätet eller ett sms. Det är ju personligare om man slår en pling. Men jag ska väl inte säga något, antar jag…..

5 thoughts on “En skänk från ovan.

  1. Jag håller med dig om att det är mer personligt när folk ringer det värmer dessutom också . Själv har man en pappa som inte ens sa grattis men jag är van när det gäller honom.

    • Man känner sig ganska bortglömd om inte ens de som har satt en till världen kan ringa och säga Grattis. Men min pappa brukar ringa och gratta.. Har en del som fortfarande inte sagt grattis som man tycker kunde ha gjort det.. Men men, man får väl bara ta det helt enkelt…

Tack för att du har något att säga!

