Lite tankar om de kommande dagarna.

Den 26 augusti står det i almenackan idag. Och det innebär operation för Livsglimtar. Jag har givit de många tankar denna veckan men mest idag. Äntligen blir den av för henne, vad skönt. Jag hoppar innerligt att det går bra, att det går utmärkt och att hon återhämtar sig fort och få komma hem till watson och vardagen som kommer bli en annan nu, förhoppningsvis lite till det bättre 🙂

Jag vet att det är många med mig som håller tummarna. Håll båda tycker jag och håll hårt. Det här ska gå vägen 😀

Den 26 augusti var det ju också visning här, på min lägenhet… Och hon som kollade verkade ha en bra inställning till lägenheten. Och det förstår jag, den är fin och fräsch. Och så har jag ju städat så fint och har de så hemtrevligt här och det gör säkert en inverkan hihi 😉 Eller jag tycker det är hemtrevligt. Sa att det ska bli sorgligt å flytta för jag trivs så bra här. Men så ere när man ska flytta ihop med killen 😉 Det blir roligt det också.

Idag är det inte alls roligt väder, regn, regn. Igår var det bättre. Sol och fint. Jag och Frida var ju på spökvandringen igår. Gick i stan och så var det en man som berättade om olika historier som har hänt här i Gävle och så gick vi till platser det säger sig spöka. Han själv sa att han inte trodde på spöken men fascinerades av att historierna kan berättas i så många år, hundratals år. Själv så tror jag på det andliga och en del rysningar fick man ju.

Han berättade om en plats där de kunde se liftare.. Och även om de inte plockade upp liftaren så kunde den som körde se liftaren i bilen för att sedan hitta den försvunnen igen. Snacka om panik där på vägen… Tror ni på spöken? Det var iaf en spännande vandring. Och det var ju inte bara jag och Frida som gick.. Vi var en hel del. Tänk att spöken kan locka så många. Det var människor i alla olika åldrar. Det var kul att se 🙂

SAKNAR KRISTOFFER!

Idag ska jag inte göra så mkt i övrigt. Hade tänkt ta mig en sväng på stan och hitta en bra frisör som jag kanske skulle våga gå till… Men det regnar ju så mkt och då har jag ingen lust att ta mig ut… Skulle ju vilja klippa mig imorron eller på fredag. Det blir ju säkert en kort varsel om det är tidsbeställning så man kanske borde gå på drop in någonstans. Isf vet jag ett ställe. Vi får väl se. Annars får jag väl ta det när jag kommer till Bollnäs. Där jag har en frisör som jag tycker är bra och verkligen lyssnar på mig, vad jag vill. Och klipper inte upp för mkt på mitt lockiga hår så att håret ser förjävligt ut när det krullar upp sig…..

Vi är snart i slutet på aug. Snart är det bara en månad kvar innan jag och Kristoffer ska flytta ihop. Så jävla spännande. Men det är fortfarande ett mysterium om vem som ska hjälpa mig att förflytta mina grejer då jag själv inte har något körkort. Har frågat de jag känner med körkort, men det är bara en av dom som har egen bil. Så om nån kanske kan låna en bil så fixar ju jag med resten. Med bensin och släp! Här ska det flyttas.

Att anlita en flyttfirma kostar nog en del när man ska flytta tio mil. Har kollat efter och man kan skicka in oferter. Vet inte om det är värt det när man kan få hjälp istället, för billigare pris. Om man säger så! Längtar tills flytten… Jobbigt å packa ner allt igen. Och de enda problemet är ju hur jag ska frakta mina saker. Annars är det bara packa, städa och sticka. Jag drömde härom natten att jag glömde min cykel vid cykelstället här utanför när jag flyttade. Så cykeln blir det första som packas in haha! Den är ju viktig…

Nu ska jag se vad jag ska laga för mat senare idag. Magen börjar kurra lite smått, jag har ju inte ens ätit lunch!

Jag tänker bjuda på en otroligt bra men sorglig låt!

One thought on “Lite tankar om de kommande dagarna.

Tack för att du har något att säga!

