Fest ikväll!

Dagen började ganska segt. Trodde jag kunde få snålskjuts av en kollega men han jobbade inte idag. Och det regnade ute så jag fick ta bussen. Blä. Väl vid bussen och jag skulle hoppa på så sa jag en till Furuvik. Han upprepade det jag sa, och jag sa en vuxen. Så  sa han priset, 15 kr. Men för en vuxen kostar det 40. Han sa två gånger att det blev 15 och varför argummentera emot när det blir billigare 😉

Jobbdagen flöt på, fanns en del att göra även om det regnade hela förmiddagen. Nu som först är solen här och molnen är på väg någon annanstans, hoppas jag. Innan jag kom hem så tog jag bussen till stan ( då fick jag betala 40 kr ). Väl i stan så gick jag till systemet, tog mitt vin och gick till kassan. Var redo med IDkort och allt. Men frågade han efter det? Nix…

Så imorse såg jag ut att vara under 19 och senare på dagen såg jag tydligen ut att vara över 20. Jag är ju snart 21. Det var iaf första gången som jag inte behövde visa legg på systemet. Då frågar man ju sig om man ser gammal ut. Eller så kanske han inte frågade eftersom att det bara handlade om en liter vin 😉

Anledningen till att jag gick in på systemet är för att det är avslutningsfest med jobbet idag. Kalaset börjar klockan sju. Innan dess kommer Frida hit. Jag  borde dessutom göra ordning lite här innan hon kommer. Har gjort klart mitt hår, så gott som, är redan klädd för kvällen. Bara sminket som ska på. Egentligen är ett leende det bästa sminket men ikväll ska man ju vara läcker 🙂 Och inte för någon annans skull än min egen! Och så vill man ju bli bra på bild, om det knäpps några haha….

Imorron är det jobb kl 8 igen så här blir det inga mängder alkohol! 🙂
Hoppas ni har en trevlig lördags kväll. Det lär jag få! 🙂

2 thoughts on “Fest ikväll!

Tack för att du har något att säga!

