Lovord till min älskade!

Som jag precis skrev till Kristoffer på msn, de senaste dagarna har jag bara tänkt på hur mkt jag verkligen älskar honom, och hur mkt han betyder för mig. Och även om jag tänker efter riktigt noga så finns det ingen som är som Kristoffer, som ger så mkt av sig själv och någon att lita på. Han är omtänksam, snäll och ha bra värderingar. Han är rolig, romantisk och söt!

En som jag känner mig trygg med och verkligen, verkligen, verkligen aldrig vill skilja mig ifrån. Det känns skönt att vi ska flytta ihop så jag kan få se hans vackra tryne varje dag! 🙂 Tanken att vara två om allt. Matlagningen blir roligare. Annars lagar man bara något och äter, bara för att äta. Nu kanske man lägger ner lite omtanke på matlagningen, iaf jag.

Han har verkligen allt och när jag tänker på framtiden så är han inräknad. Det är så härligt att känna så här. Det är nog viktigt att fortfarande känna som jag ( vi ) gör. Efter två år tillsammans så känns det helt perfekt och för varje dag som går känns det bättre och bättre. Varje dag med honom är underbar.

Det jag tror är nyckeln till ett lyckat förhållande är ju framför allt tilliten. Men utan kommunikation så blir det inte så mkt tillit. Att man kan prata med varandra och är det något som känns fel för en så ska man kunna ta upp det. Veta att man har en egen åsikt även om den andre inte direkt delar den. Att man respekterar och accepterar varandra för den egna individen. Kanske låter töntigt men jag tycker det är viktigt.

I tidigare förhållande har jag alltid bråkat, inte kommit överrens med min partner för fem öre. Inte ens för två öre. Jag och Kristoffer har aldrig bråkat och när man förstår varandra så behövs inte det heller. Vi har ju säkert varit oense och jag har varit tjurig om jag förlorat i tvspel men det är ju ingenting. Jag har kompisar som verkligen har stått å skrikit på sin partner och det där förstår inte jag. Det är inte att kommunisera. Vad går in i skallen om det skriks in? Jag tål inte det.

En gång hörde jag ett par på bussen sitta å kalla varandra fula ord, fast mest på skämt, men de höll på i säkert tio minuter. Men jag tycker ändå inte att man säger något negativt till eller om den man älskar. Det är bara så fel. Är det verkligen kärlek? För vissa kanske det är det…. Jag vet iaf vad kärlek är, för det har Kristoffer visat mig. Det är vi två, livet ut! 
100_5177 Vi på Mallorca!

4 thoughts on “Lovord till min älskade!

  1. Underbart! Efter att ha släpat på samma gube i 28 år nu så kan jag bara hålla med dig. Och du har så rätt – man säger inte elaka saker till en annan människa ens på skoj.
    Lycka till!!!

Tack för att du har något att säga!

