Nostalgi och nutid.

Jag provade ju min scanner för nån dag sedan och lovade att lägga ut lite äldre bilder här.. Så här kommer några 🙂

img003
Malin, Alex, Ossian, Jag och Jimmy 🙂
img009
”Tar du kort nu? men jag är ju naken” Lilla jag 🙂
img002
Jag och min kompis Linda 🙂
img008
känner inte dom i gröna kläder men resten är familjen. Han med nappen i munnen är min kusin, resten av packet är mina syskon och jag 🙂

Där fick ni se några bilder iaf.
Det blev ingen stuga så man har bara varit på hemmaplan. Nästan… Förutom att jag och Frida åkte till Dollarstore för jag skulle handla lite, sedan gick vi till Ica och köpte två pajer och Frida köpte hem lite till sig. Sedan så satt vi å fikade och snackade massa skit. Så som det ska vara 🙂 Cyklade inte hem förens halv tolv tiden. Lite läskigt att cykla hem om natten. Men jag klarade mig ända hem 🙂

Ledig idag med, vilket är oerhört skönt. Vet inte vad jag ska göra med dagen. Klockan är bara tio över elva.. Så jag hinner göra en del. Vädret har ändrat sig igen, igår regnade det till och med lite grann. Vi som haft det så fint. Molnigt idag med, så det kanske blir en städdag av det hela. Om orken infinner sig. Skulle vara bra med städning här. Det är ju inte så jättestökigt men det skulle behöva dammas och så.

NU SER jag en spindel på min vägg! Fan då. Jävla äckliga insekter…. Nu vet jag inte vart han ska.. Han är ute och går. Det är en sådan där med jättelånga ben och liten kropp… Så ful.. Hm. Han får väl roa sig en stund. Tills jag slänger ut han. Jag tänker inte dela min etta med ohyra! Blä!

Städas! Ja, nu blev jag motiverad till det.. Just för att jag ser den där ohyran. Han ska städas bort minsann! Ska väl börja med å diska och göra fint i köket. Sedan går man vidare till badrummet och då dammar man och sist dammsuger man och torkar golven.. Har inte ens bäddat sängen idag, men det kommer väl det med 🙂

Snart är det Kalmar som gäller. På söndag åker jag. Men först ska jag hinna med en vända till min käraste. Längtar efter honom som en took! Min älskling. Han har inte kunnat sova så bra på sista tiden så jag ska bota honom när jag kommer till honom. Bota med lite kärlek 🙂

Nu har jag tappat spindeln ur sikte. Men jag ska nog hitta den rackarn. Gillar inte att inte veta vart jag har han. För rätt som det är sitter han på min skalle. Så var det en gång när jag bodde hemma och just hade duschat och torkade mig. Torkade skallen och sedan tittar jag mig i spegeln. Ja, då har jag en fet jävla spindel i håret… Det var nästan så att man greps av panik men det ända jag  kunde göra va att släppa ut honom. Inte mer med det.  Men jag gillar inte spindlar. Dom är bara blä…

Nu ska jag leta reda på Mr. Spider. Sedan sätta igång här hemma. Kanske glo på lite film senare.. Eller så 🙂 Läsa lite bloggar.

3 thoughts on “Nostalgi och nutid.

    • Det är härligt att få äldre bilder in i datorn och kan dela med sig av den tid då allt inte var så digitalt. Samtidigt som det är skönt att ha det som idag är digitalt in till fotoramarna. Därför köpte jag en skrivare, kopiator och scanner…. Låter som om att jag har tre olika maskiner. Men allt i ett… En ståtlig maskin ifrån netonnet, http://www.netonnet.se/item.asp?iid=149800&sid=1003459&SpaceCode=SectionRow1Left, Den har jag. Den är verkligen bra…. 🙂 Om du inte har en, skaffa en. Och den är inte dyr i sitt pris heller när den kan göra så mycket 🙂

  1. Visst är det härligt med lite nostalgi. Finns inget bättre än titta i gamla fotoalbum och drömma sig tillbaka. Även om man är så ung som du är … också.

    Och … oh vad härligt att höra eller rättare sagt läsa om din dag … dina dagar … dina tankar … din vardag.

    Kramar från den gamla SkatanPratan

Tack för att du har något att säga!

