Sambo’s i oktober! :

Som några säkert redan vet så ska jag och Kristoffer bli sambos. Det blir den 1a oktober som vi har tillgång till lägenheten. Så snart ska man bara säga upp denna lägenheten också och fixa och trixa. Som andra inte vet ( efter som att det snackas så mkt här i världen ) så är det så att jag och Kristoffer aldrig har bott ihop förut. Det är nu som först som vi slår ihop våra boenden.

Det går ju vissa ryckten om att jag och han flyttat ihop och hej och hå. Alltså ifrån början när jag flyttade till gävle. Att det var därför jag flyttade hit. Men så var inte fallet. Jag fick jobb och flyttade. Den första veckan här i Gävle bodde jag på ett vandrahem. Under denna veckan hade jag börjat på mitt jobb, kollade på lägenheter och sedan bestämde jag mig för en och skrev kontrakt och flyttade in. HEEELT själv. Bodde ensam i den lägenheten i lite över ett år.

Sen nu i februari detta året flyttade jag närmre stan. Då också ensam. Kristoffer bor i Bollnäs, tio mil ifrån mig ( tar en timme med tåg ). Och det har han alltid gjort. Krångligare än så är det inte. Men nu är det så att vi ska flytta ihop. Lägenheten ligger i Bollnäs, dessvärre, och om det rådet det delade känslor. Iaf från mitt håll. Men eftersom att Kristoffer har sitt jobb där och jag inte är bunden till något efter sommarn så blir det väl så.

Jag är fortfarnade klyven, inte till det att vi ska flytta ihop, utan bara det att det är i Bollnäs. Jag trivs verkligen som fisken i vattnet och har byggt upp mitt liv här. Har bott här i två år snart och det har varit två bra år om man ser till alla andra år jag levt. Jag blir snart 21 och flyttade hemifrån när jag var 19. Jag har verkligen växt som människa i denna staden. Men tur är det väl att jag inte flyttar så långt ifrån. Jag kommer ju ändå besöka kompisar osv här.

Vågar man inte chansa så kan man inte vinna. Jag flyttar till Bollnäs och ser om jag trivs. Fixar jag körkort och en liten skruttbil så kan jag ju jobba vart som helst och köra  isf. Pendla som AF tycker att man kan göra vart som helst, ungefär. Lite vemodigt blir det att behöva flytta igen. Ifrån en sådan fin lägenhet och bra läge och allt. Men den lägenheten vi får i Bollnäs har också bra läge och Kristoffer säger att den är fin.

Fördelarna med flytten är att jag kommer slippa pendla, det är ju mest jag som åker till Kristoffer… Inte för att jag tyckt att det varit så stort problem innan. Men tänker jag verkligen efter på det så är det inte så kul att alltid behöva åka hem, åka ifrån Kristoffer och våran lilla bebis ( katten för dom som inte vet ) Ville.  När vi flyttar ihop så är vi alltid en samlad trupp. Jag ska inte åka någonstans! Då är det mitt hem, tillsammans med dom.. Vårt hem.

Nackdelen är väl den trivsel man har när man bor själv. Det är skönt att låsa dörren om sig ibland och veta att man är helt själv. Inte för att låta som en eremit men så är det. Och det tror jag fler kan hålla med om. Jag satsar på det här, och det har jag alltid gjort. Allt för kärleken. Det är den som gör att jag mår bra. Sedan är det en del tankar jag har kring sådant också. Om jag satsar för mycket, eller mer än Kristoffer ( vet att han säkert kommer läsa det här, men han vet hur jag känner ). Hur mycket mitt liv är värt för vårt liv tillsammans.

Jag är ju en egen individ också. Och ( Peppar, peppar ta i trä ) om den dagen kommer då det inte längre är jag och Kristoffer…. Då står jag där.. Satsat allt, vunnit lite med tiden, men förlorar allt… Man vet aldrig vad som kan hända. Men att förlora Kristoffer vet jag skulle göra ont. Efter den drömmen jag hade för några nätter sedan så vet jag att jag inte skulle fungera som vanligt. Jag ser det ur fler perspektiv och vill bara vinna på det i längden. Min kärlek till Kristoffer får helt enkelt visa mig vägen. Jag får väl ta den smällen, när den kommer…. Men efter det så kommer jag nog aldrig mer tillåta mig själv att bli kär. För i det här förhållandet har jag till och med gått emot en del principer. På köpet har jag ju mått bra!

Jag ångrar ingenting jag gjort i livet. Och kommer nog inte ångra mitt beslut att bli sambo med min käraste heller. Det är jag och han. Jag, han och Ville. Det bara är så. Vi tre…. Som förhoppningsvis blir fyra någon gång 😉 Vill ju ha en till bebis, inte bara Ville 😉 Mohahahaha

4 thoughts on “Sambo’s i oktober! :

  1. Grattis till första gemensamma lyan! Äldsta fröken som är 22 flyttar ihop med sin pojkvän den 1 september så här planeras det. Önskar er båda lycka till!

  2. Grattis! Vad kul … Känner inte till Bollnäs lika bra som Gävle efter som Sonen pluggade och bodde i Gävle några år. Men jag tror Bollnäs är fint och så bor ju Kristoffer där och ni skall bo tillsammans. Jättekul. Och det ligger ju inte … precis som du också säger … hur långt bort som helst utan du kan ju hålla kontakten med dina kompisar och så … Kram!

Tack för att du har något att säga!

