Fredagsmys?

Nu har de gjort om det här lite till på bloggens er jag 🙂 Alltid lika trevligt och det verkar inte som om att det är så krångligt att förstå sig på heller…
Sitter just nu hos Kristoffer. Åkte hit igår efter jobbet. När man kom hit var maten precis klar. Potatismos och ugnskorv. Det var gott vill jag lova. Få se vad han hade tänkt sig för mat idag. Han slutar om 35 minuter.. Han är väl här om nån timme. Fundera på å städa undan lite här. Har suttit å spelat GH sedan jag vaknade och det går bara bättre och bättre och arg blir jag så fort jag missar en not. Då blir jag okoncentrerad då går det åt helvete….

Imorron är det tillbaks till jobbet. Det är mycket jobb nu framöver. Massa att göra på jobbet och det lär bli roligt! Bara jag jobbar med roliga människor så ska det väl gå ann. Det sorgligaste är att säsongen snart är slut. Eftersom att jag jobbar på en camping så innebär det att snart så är det slut på det roliga. Nu kan de bjuda på fint väder så man hinner bada lite mer i sommar. Har inte blivit jättemycket av den varan. It sucks. Jag som köpt en ny bikini och allt i början av sommaren… Men än är sommaren inte förbi, det är väl tur? 😀

Och jag har tänkt på den där reklamen om hjärtsjukdomsgrej. Den är ju ganska lång. Och de dom ber om är ju om mer resurser till forskningen. Alltså de ber om mer pengar… Vanligtvis brukar ett reklaminslag vara ca 30 sek. Denna är säkert 1-2 minuter. Och det är mycket pengar i reklambranchen. Varför inte då skippa en sådan lång reklam och redan där har de tjänat in stålar?! Jag bara undrar….

Måste berätta om en dröm jag hade ”inatt”. Den handlade om mig och Kristoffer. Kristoffer gjorde slut med mig utan anledning och jag blev självklart förkrossad. Det låter dramatiskt men det var precis så det kändes. Det kändes som om att lusten att leva sögs ur mig och jag fick en klump i magen. Dagarna gick och jag gjorde ingenting. Jag flyttade till en ny lägenhet så att han inte visste vart jag bodde ( av någon anledning ) bytte även nummer. Efter nån månad så hade han skaffat en ny tjej och skulle flytta ihop i den lägenhet som var menad för oss.

När det tog slut mellan dom, då ville han komma tillbaks till mig… Han kom hem till mig och stämningen var så där. Jag var i en stor sorg och så vill han komma tillbaks. Jag vet inte hur det slutade mer än att jag, i något luddigt tillfälle, spydde. Jag vet inte varför, men så var det. Fick inte reda på hur det slutade. Men av känslan att dömma så blev vi inte tillsammans igen. Jag kände mig så sviken och klumpen i magen var kvar precis efter att jag vaknat också. Men jag befann mig ju hemma hos Kristoffer så drömmen var inte sann. Det var så fruktansvärt.

Jag har nog aldrig varit så ledsen och nere som jag var i den där drömmen. Det kändes som en tyngd i hela kroppen och allt blev jobbigare. Det kändes inte alls som om att man ville finnas till… Den var iaf hemsk och jag vill inte drömma så igen… Kändes så himla konstigt allting bara. Till och med när jag vaknat. Min skalle kändes weird. Ibland förstår jag mig inte på drömmar, nån som kan tyda den? 😉

2 thoughts on “Fredagsmys?

  1. Ord från en snusförnuftig Skata: Tänk vad hemska drömmar kan vara … hur de kan gripa tag och man vaknar med den här känslan som drömmen ger och har den kvar länge länge … Nån drömtydare är jag inte. Men kanske det är dina skräcktankar som blir till dröm bara för att ni inte bor jämt tillsammans. Din Kristoffer verkar vara så fin och kär i dig … så dina skräcktankar/inbillningstankar behöver du nog inte ta på större allvar. Absolut inte. Ge nu din Kristoffer en puss, virtuellt för du är väl redan hemma i Gävle igen … och tänk inte mer på din läskiga dröm. Kramar!

Tack för att du har något att säga!

