Pladask..

Vad fan ska man med känslor till, dom gör ju ändå som dom vill….

Det är mitt motto för dagen. Nu förtiden så vet jag varken ut eller in med mig själv. What to do?! Jag bara undrar. Inget är som förut och kommer säkerligen aldrig bli det heller. Är det mig det är fel på eller alla andra?
Jag stör mig på människor som fortfarande lever i det som varit och inte kan se framåt. Eller inte heller kan se något bra ur allt. Jag önskar att man kunde ha en offknapp på vad man ska känna och inte känna. En offknapp på allt…

Många gånger vill man bara ligga hela dagarna.. Inte göra något. Ligga i sängen och inte göra nått, och helst inte tänka. Låtsas som att världen där utanför min dörr inte finns. Att allt är så mycket bättre än vad det är. Le, flicka lilla, le. Att vädret inte är bra gör inte heller stor nytta men jag kämpar på ändå. Jag försöker verkligen förstå mig på mig själv… Jag vet bara inte vad som hänt…

Jag vet bara att det är så här det blir. Allt på en och samma gång. Mycket att tänka på, ifrågasätta sig själv. Jag har börjat gå fram. Jag som alltid går ett steg fram trettio steg bak. Men nu är det som om att jag har blivit dragen ända till startlinjen igen. Jag som spatserat så långt. Varför? Det vore så mycket enklare om någon annan sa vad man skulle göra med saker och ting. Men det är inte rätt, man ska ju följa sitt hjärta. Men när hjärta och hjärna säger olika så blir det en krock och man vet inte vart man ska ta vägen.

Ibland så känns det som om att allt man gör är fel. Allt man gör granskas och bedöms. Ett felsteg och du är körd. Inget kommer bli som förut, och det är kanske bra? Vad är bra? Hur dåligt kan det bli? Det är väl bara å vänta och se… Antar jag….

4 thoughts on “Pladask..

  1. Det är nog bara ”att vänta och se” som du säger … så brukar saker och ting ”falla på plats” Men det är sannerligen inte lätt att leva. Men vem har sagt att det skall vara lätt?, var det nån som sa. Inte Skatan. Men jag håller med. Fast liiite lättare skulle det ju kunna vara ändå. Kramar!

  2. Ibland vet man varken ut eller in…men det brukar ge sig. Och du – för det mesta så bryr sig inte alla andra för de har nog med sitt – det är bara man själv som tror det.
    Sköt om dig!!

Tack för att du har något att säga!

