En död skata, inte den skata jag känner? Eller?

Då är det ca en timme sedan som Kristoffer åkte med tåget hem. Vi ses om en vecka igen. Tror jag det blir. Vi har haft en mysig helg och tur med vädret. Men idag hade vi inte lika mycket tur. Det är oväder. Så när vi skulle gå till stationen så tog vi paraply med oss. Tur var det för det regnade en del. Blöta om fötterna blev vi också. Och så när han gått på tåget och jag skulle vända på klacken å gå hem så ringde chefen å frågade om jag kunde jobba idag.

En som fortfarande är sjuk och jag sa att jag kunde det om hon skulle vara det. Hade ju ändå inget för mig nu på eftermiddagen. Så jag ska jobba 15-22 idag. Extra cash. Efter mkt om och men så kommer jag kunna ta mig till och från jobbet. Till jobbet så kommer L och hämtar mig. Sedan hem, tar jag min cykel som står 🙂 Egentligen skulle jag cyklat hem imorron, för jag har redan fixat färdtjänst ut till jobbet då. Men då åker jag gärna färdtjänst dit och hem 😉

Så imorron blir det inget cyklande.. Men det blir det idag, en mil. Så det blir motion. Och jag kommer säkert att cykla i oväder. Men det har jag gjort förr. Det är bara att trampa på och tänka positiva tankar 😉

Imorron kommer min farmor och bror i från Kalmar. Det har jag nämnt tidigare. Så man får besök igen minsann. Det verkar bli ostadigt väder hela veckan, vilket är synd. För Boulognerskogen är ju så mysig att chilla i vid bra väder. Men dom kommer allt få se Gävle ändå. Det är första gången farmor är här så extra roligt blir det 🙂 Och nu bor jag inte i skogen, som jag gjorde innan. Utan, utanför stan! Så det är nära och bra. Bara dom orkar gå så 😉 De kan behöva lite motion…

Jag lovade ju bilder igår.. Ifrån helgen… 😀
DSC06613
Gävleån!
DSC06616
Bioticket.
DSC06617
Hittade en död skata utanför min lägenhet när vi skulle ut på picknick. Fpr verkligen hoppas att det inte var den skatan jag känner!! Eller hur?
DSC06623
Efter picknicken blev det bad! Och tacos.. Och mys!
DSC06625

Nu sitter jag bara å tar det lugnt och planerar lite för de kommande dagarna. Ska ta å äta något innan det blir jobb. Än är ju klockan bara halvtvå. Men man  vet aldrig när skjutsen kommer. Imorron är det full rulle. Jobbar till klockan tre och så hem å tvätta. Vet inte om jag hinner träna. Äta och så möta Alex å Farmor. Spännande! Får se hur mkt träning det blir i veckan nu när man har besök. Nån gång får man väl unna sig 🙂

7 thoughts on “En död skata, inte den skata jag känner? Eller?

    • Precis… Hälsan är inte allt. Men man mår ju bättre om hälsan är bra 😉 Jag mår bara dåligt om jag inte få röra på mig. Jag har nämligen provat att inte träna alls haha 🙂

  1. Nej inte den skatan som du känner. Här är jag och lever … på flax som jag är.

    Jättefina bilder!

    Ha det nu så himla kul med farmor och Alex! Kramar från en högst levande skata

Tack för att du har något att säga!

