Hopp om mänskligheten?

Efter att ha kollat på det HÄR klippet på aftonbladet.se så undrar jag om det finns hopp om mänskligheten……..

Det är på McDonalds i Göteborg. En vakt och en kassör där hoppar på en gäst. Dom sparkar och slår honom så att han ligger blodig på golvet. Massor av folk runt om. En som filmar och man kan höra han fråga sin kompis ” Vad gör han, vad gör han?”. ”Anledningen” till misshandeln sägs vara en ordväxling…. Kolla på klippet så förstår ni…

Jag förstår inte vilka ord som kan få två människor att gå på en ensam ( man ska inte slåss oavsett om det är man mot man ). Sparkar och slår. Sen så ser det ut som att de försöker få på honom handfängslen. För vad? Några ord..? Va kan han ha sagt som skulle ha ofredat de där andra så mycket att de var tvungna å slå honom blodig…. Jävla skithögar!

Sen är det massa med folk runt om, som inte gör ett skit! INTE någonting.. Inget mer än att filma händelsen… Det var säkert annorlunda just där, men ingen borde bara stå å glo när någon annan blir misshandlad, om det så är en kriminell så ska också han/hon behandlas som en människa. Det anser jag… Jävla fittmänniskor säger jag. Vet inte annars vad som bäst kan beskriva denna så kallad mänsklighet. Medmänskligheten existerar inte.

Man kan misshandla vem som helst på gatan, alla ”vittnen” skulle bara glo på. Stå där som försummade av händelsen…. ÅÅÅH! Jag blir så arg. Det ska inte behöva vara så här. Ett tryggt samhälle är det ju knappast inte… Och det är i denna världen som mina framtida barn ska befinna sig i? Hu jeda mig.

3 thoughts on “Hopp om mänskligheten?

  1. Hej Turez. Ja du man blir ganska upprörd undrar vad som hänt egentligen kan ju vara något som hänt dagen innan eller så med,,, men sparka en person blodig verkar ju rätt sanslöst! Men folk är rädda idag ingen törs hjälpa honom heller det kan jag förstå för de skulle antagligen med blivit sönderslagna. Det är en hemsk värld idag och våldet kryper närmare och närmare in. Inget bra samhälle för barn att växa upp i men jag tror inte det är så mycket bätte i något annant land heller efter vad man läser i tidningarna. Vet inte vad som skulle behövas för att få slut på allt elände? Nåväl hoppas du får en bra måndag ialla fall.

  2. Jag fick inte upp ”klippet” men förstår av inlägget hur vidrigt det var. Nej det finns verkligen ingen ursäkt för allt våld. Överhuvudtaget. Att en vakt som skall lugna ner och se till att lokalen är fridsam för dess besökare ger sig på en gäst, vad denne än sagt och gjort, är ju inte riktigt klokt. Men ofta är det väl anabol-drogade biffar som är vakter och de lär ju ha ”kort stubin” och nära till handling.

    Nu tror jag inte att samhället har blivit så himla mycket värre än förr. Det har alltid slagits och funnits elände och kriminalitet och övervåld. Det som är läskigt är att våldet i sig blir värre. Att man sparkar och hoppar och slår den som redan ligger utslagen …
    Och så detta att ingen ”bryr sig”, ingen ingriper, ingen ”säger till och ifrån” … Det ääär verkligen skrämmande.
    Hmmm … , samhället har nog blivit värre ändå. 😦 Kramar av mig får du, i alla fall …

Tack för att du har något att säga!

