Minisemestern är nu över….

Då har man landat på hemmaplan igen. Närmare bestämt igår. Men då var det direkt till arbetet, nästan. Så inget bloggande igår. Jag och Frida har bara haft glassiga dagar i stugan. Ätit grymt god mat, ätit paj, solat och badat hela dagarna. Vi låg å flöt på luftmadrasser nästan en hel dag och gissa om man blev röd sen 😉 Nu kanske man börjar få lite färg då 🙂

När jag och Frida satt inne och spelade spel, eller om vi bara drack vin…. Så såg jag en rävunge ute på altan. Det var fort fram med kameran! Så jävla söt alltså!
DSC06546

Första kvällen så körde vi Vem där? spelet.. Och den som vann fick välja om man själv skulle shota eller om motspelaren skulle det. Det blev sju tecuila (stavning) var. Vi tog vätskeersättning mitt i allt för Frida hade hört att de skulle lindra baksmällan. Och om det gjorde! Inga känningar alls. Så ja, det verkar funka! 😀

Frida var dessutom så duktig och klippte det jättehöga gräset. Tog bara sisodär två dagar. Men det blev snyggt. Hennes prins hoppade fram under gräsklippningen. Han bars iväg. Sedan dök han upp i mörkret när vi varit å badat. Men ingen kyss då heller. Tänk om hon gick misste om prins charming? 😉

Man hade tydligen ingen täckning på mobilen där ute, men jag hittade lite täckning i en blomkruka så då kunde jag ringa min käraste 😉 Sedan när vi åkte till ett mindre samhälle så hade man ju täckning så då kunde man slänga iväg ett par sms… Och nu är man tillbaka till civilisationen. Jobbade som sagt igår.

Och det är  ett jävla tjat om Michael Jackson i varje tidning. Specialnummer och grejer. Jag är trött på det… I kiosken på jobbet så är nästan varje tidning om honom.. Några eller många sidor, om honom. Hur orkar folk läsa om det? Jag bara undrar…. Tycker inte det är vår sak att spekulera hur han dog och om det var läkarens fel eller om det bara var så att hans tid var kommen….

Idag är det tvättning på morgonen här… om en kvart, klockan tio. Sedan bara ta det lugnt tills det är jobb igen. Och jag måste bara berätta, igår när vi kom hem ifrån stugan å jag skulle öppna lägenheten så kom jag på att jag glömt min jacka i stugan och där i ligger lägenhetsnyckeln. Satan. Så det var bara att ringa bovärden så kom han å öppnade efter en stund. Så nu har jag reservnyckeln tills jag får tillbaks min.. Cykelnyckeln var på den knippan också. Så idag blir det antagligen cykel till jobbet.

Jag har ju två lås, ett jag har reservnyckel till och ett gammalt lås som jag inte har reserv till men som säkert är lätt att bara knipsa av.. Så vi får se om jag kan göra det med något här hemma. Tänkte låna ett stort verktyg på jobbet men glömde det igår. Får se hur jag gör, om jag långar hem det idag 😉 Är ledig imorron men de får tillbaks den på måndag. De behövs säkert inte innan dess 😉

Nehe, nu ska jag förbereda inför tvättstugan! Höörs!

3 thoughts on “Minisemestern är nu över….

  1. Vilken liten sötnos, hade jag i fingrarna att skriva. Och så var Znogge före mig. Igen. Men med egna Skatan-ord. Sötare har man knappast sett en den lilla parveln. Tur att du hann fram med kameran. Jag fumlar för mycket nu för tiden och missar nästan alltid, när det är bråttom. Kramar!

Tack för att du har något att säga!

