EN BH SOM PASSAR!

Först så vill jag bara beklaga de dåliga uppdateringarna men det har varit ganska intensivt nu i ett par dagar. Och innan dess var ju Emma här och då satt man inte heller så mycket. Men nu är jag här igen, för några dagar. Sedan är jag borta igen i ett par dagar….. Jag vet inte vart jag ska  börja. Jag vet att jag lovat en mer detaljerad historia om veckan då Emma var här, men det känns som så länge sedan även om hon åkte hem i fredagsmorse. Så jag skippar det och går direkt på helgen.

Fredags: Emma åkte hem klockan sju på morgonen och jag cyklade den lätta milen till jobbet. En underbar morgon. Solen sken på och det var shorts dag!  Jobbade på som vanligt och efter jobbet vare bara till systemet och sedan hem.. Duscha och fixa sig och sedan ta drickat och bege sig till personalfesten som skulle  vara.. Och den var… Först kort på folk men sedan när kvällspasset hade slutat så var vi fler och jag kan inte annat säga än att det var trevligt.

Men de kunde varit fler. För om man ser till antalet personer i personalen till de som var på festen så var de många som var borta eller inte kunde…. Men det är ju sommar, folk hittar väl på saker då. Hade tänkt vara hemma tidigare än vad det blev men  var hemma till kvart över två iaf. Så gick man å lade sig…..

Lördag: Vaknade för tidigt… Och kunde inte somna om för att bakfyllan smällde till en aning.. Men försökte iaf. Dagen var igång och man skulle till Borlänge. Fixade i ordning mig, käkade frukost och åkte till stan för att möta Kristoffer som skulle komma med tåget 09.45. Men nee, det var försenat till 10.15 typ. Så där fick jag stå å vänta.. Kristoffer hade smsat om att de var sena så det var ingen överraskning direkt. 10.22 gick vårt tåg till festivalen.

Vi var framme kvart i tolv. Kollade läget lite och gick till Underverket som en hade tipsat mig om här på bloggen. Det är en butik som har underkläder och badkläder i alla storlekar ungefär. Så jag kunde ju bara inte låta bli butiken när jag väl var på plats…. Väl där så kollade man ut lite och sedan frågade jag om olika storlekar och kände mig väl bemött och bra personal. Väldigt kunniga.

Efter mycket provande och bökande och fixande så hade jag fått med mig en bh och bikini. Det kostade sin beskärda del men jag skulle ALDRIG få tag på någon bikini i min storlek någon annanstans. I provhytten så fick jag reda på mina exakta mått…… Jag har bökat ner mina två skönheter i många år nu.. I de få bhar som jag hittat som varit E eller F… Nu har jag en som verkligen passar, som är hur skön som helst.. Min rätta storlek är 75-80 i…

Ni läste rätt… A B C D E F G H I…. Hon sa att på vissa bhar som jag testat så tyckte hon även att J kunde funka men då skulle man få sy in.. För jag är så smal i ryggen och om midjan. Så det är svårt å få en perfekt utan att behöva sy in. Eftersom att de flesta med stora bröst även är bredare runt om. Jag frågade om amningsbhar och då sa hon att jag förhoppningsvis skulle bli lite rundare runt midjan och då fanns det upp till KK sååå jag ska nog klara det med när den dagen kommer.

Men denna bhn alltså! Shit! Nästan så att man inte vill ta av sig den. Kristoffer är bäst han, som köpte allt till mig… Pattarna sitter verkligen på plats och jag har aldrig varit med om maken. Och jag har varit storbystad hur länge som helst…….. Typ, jag minns inte när jag hade små bröst. Den kostade kring 800 kr. Den är av märket Prima Donna och hon som hjälpte mig sa att  om jag bara tvättar den rätt och så, så kommer den hålla bra länge. Man får valuta för pengarna med andra ord. Och att gå med en för liten bh och slita på rygg, nacke och axlar, är inte värt det.

Nu känns det som om att jag verkligen kan gå upprätt och det är himmelskt. Jag kan göra vardagliga saker utan att tänka på att brösten inte är där dom ska…. UNDERBARA BH! Det skulle komma en som är likadan som den jag köpte fast i plommon lila eller så. OCH DEN vill man ju ha! Så den ska jag köpa då den kommer. Jag behöver ju bara säga min storlek så fixas det. Får se om man är tvungen å åka till Falun för det… De har nyss öppnat en butik i Falun med. Lite närmre än Borlänge.

Sådant som märks, hur jag gör och hur det blir. Men för alla som söker bikinis för storbystade, bhar för storbystade, för stora bröst. Underverket är stället ni ska till!! 😀 Sådana affärer finns det så få av och det borde vara självklart i alla städer. Alla har inte A B C  kupor. Som de i de flesta fall är i, i vanliga butiker…

Men nog om Underverket. Det var ju inte därför vi åkte dit. Det var ju festival i stan! De vi skulle se spelade ju inte förens sent så vi tog det lugnt. Frågade om vi kunde checka in på hotellet men vi fick vänta i nån timme, men det var då v i gick till Underverket och kollade så länge. Sedan så dumpade vi våra saker på rummet, mätta och glada och så drog vi ner till festivalen.. Och skulle bara hitta huvudentren så vi gick runt hela stan!

Bra med motion om man säger så. Väl där så fick vi våra band och då kunde vi gå och njuta av festivalstämningen. Med andra ord: Fulla och icke fulla människor, en doft med en blandning av spy, alkohol och sura matrester. Men så är det när man kommer i slutet av en festival 😉 PÅ vissa ställen var det outhärdligt… Vi gick runt och kollade lite, kollade in scenerna. Kristoffer köpte en Håkan Hellström tunika till mig! Himla fin!

Sen gick vi runt lite till, men tillslut så gick vi till hotellet och lämnade min påse med tröjan i och tog det lite lugnt. Köerna till bankomaterna i stan var alltid långa… LÅÅÅNGA. Vi ställde oss i en och det gick sakta men vi valde nog en med minst folk så det gick väl skapligt ändå.

Vi satt i gräset och lyssnade på Sonic Syndicate… Kollade på Laakso… Men det var Chris som drog igång. Vi åkte ju mest dit för Chris Cornell och Håkan Hellström! Det var massa med folk på Chris och härlig stämning. Körde en tribute för Michael Jacksson som tragiskt nog inte finns med oss längre ( och det ska medierna nu tjata om i årtionden )… Efter det så var benen bra slitna 😉 Men vi lunkade ner till Scenen där Håkan skulle uppträda en halvtimme efter. Redan då sprang det massa folk dit.

Det blev ganska packat rätt fort där. Det var tre stora tvgrejer vid den scenen. Två precis bredvid scenen och sedan en längre upp. Jag och Kristoffer tittade på den som var längre upp. Satte oss ner och tog det chill. Det bara pressades med människor och fullt blev det. Man var tvungen å säga till vissa att sätta sig ner. För det var massa som satt och så kommer det några sågspån och ställer sig framför alla. Så jag sa ifrån… Med resultat…

Håkan är så JÄVLA BRA live så att de finns inte. Han är ju redan skitbra när det gäller att bara lyssna. Men live är han one of a kind. Han vet när han ska ta in vissa låtar för att få publiken att sjunga. Det skulle varit gött å stå där i folkhavet framme vid scenen och sjunga med. Men det gick lika bra å sitta där jag satt med min älskling! Mysigt. Det var helt sjukt så många som var där för å kolla på Håkan. Vi satt mitt i smeten typ… Sedan var det långt bak som folket stod å lyssnade och sjöng med. Håkan är  bäst! Helt enkelt….
BÄST BÄST!

Det var roligt å se Chris också, men där kunde jag bara en och en halv låt ungefär. Vad det gäller Håkan så kunde jag ALLA! 😉 Han är min favvis liksom.. Om ni inte har förstått det…. 😉  Håkan och jag lär det bli fler gånger.. Kristoffer tyckte också att han var bra live… Men att sitta å nöta alla hans låtar så som jag gör, det gör han ju inte…

Det var en bra minisemester med min älskling det… Innan vi gick å la oss så köpte vi lite mat sedan traskade vi till hotellet. Väl där så gjorde vi oss i ordning för sängdags………
Härliga sängar på scandic men städeskorna kunde varit lite bättre på å städa. Det var nån jävla snorkråka utsmetad på väggen och handavtryck på nån form att infällbarsäng. Tycker att man kan torka av lite bättre. Vi betalde ju ändå dyra pengar för boendet så lite standard borde det väl vara…. Men härligt ändå!

Söndag ( Idag): Var det dags å åka hem. Vi är helnöjda med allt. Bra väder, bra stämning, inte alls bråkigt på festivalen, härliga och udda människor, bra musik.. Sedan var jag ju där med världens bästa Kristoffer!! TACK för helgen Idag var man tillbaks på jobbet också. I det härliga vädret. 22 grader i vårt vatten vid campingen… Jobbar måndag och tisdag också, sedan så ska jag med Frida till hennes stuga och ha en minisemester till! LÄNGTAR!

Nu tar det ett tag innan jag träffar min kärlek igen. Kommer till han den åttonde juli och stannar några dagar. Jobbar en del nu. Förutom onsdag och torsdag då jag å Frida ska iväg.. Vi lär få det gött. Vädret ska ju hålla i sig så det blir grillning och bada! Nu när jag har min nya bikini! 😀

Imorron ska jag å Frida iväg å handla inför tisdagen.. Så vi har det mesta fixat.. Vi snackar om att åka och bada på kvällningen också, och absolut… Det är ju hett ute och perfekt väder att svalka sig i…. Men nu ska jag göra mig redo för sängen.. Nu har ni fått en liten uppdatering iaf! Det var roligt å skriva av sig igen. Imorron ska jag läsa i kapp de bloggar jag brukar följa också. Har ju inte läst riktigt hur det varit för Livsglimtar på sjukhuset…..

2 thoughts on “EN BH SOM PASSAR!

  1. Vad bra att du hittade både bikini och bh ! 🙂 nu vet du vart du ska bege dig nästa gång du behöver en till 🙂
    De är som sagt dock lite dyra men håller minst i flera flera år 🙂
    Personalen är trevliga och kunniga det gillas ! 🙂

    Lycka till och ha det bra 🙂

  2. Ping: Pro Ana och Stora bröst i ett å samma inlägg. «

Tack för att du har något att säga!

