I armarna på min älskling!

Igår var en väldigt bra dag. Det fanns flera faktorer som gjorde den bra. De flesta människor jag träffade under gårdagen var trevliga ( med undantag på jobbet ).
Hade en bra jobbdag. Så bra som den kunde bli med omständigheterna. Efter jobbet cyklade jag hem och duschade och gjorde mig i ordning för att åka till tåget.
Bussarna har bytt till sommartid så både jag och en äldre kvinna trodde bussen skulle gå halv fyra som den brukar men ikke. Så vi fick till nästa station där det går en annan buss ifrån.
Vi fick vänta i tio minuter och vi pratade som om att vi hade känt varandra i flera år. Men det var bara några minuter.

Vi pratade om allt möjligt. Jobb, samhället och vänner som sviker. När vi skildes åt när vi hoppat av bussen så tackade hon för ett trevligt sällskap. Jag gjorde det samma och gick mot centralen. Hon hade spelat på lotto och hoppades att hon skulle vinna. Hoppas hon gjorde det också.
På stationen gick jag till pressbyrån för att hitta en bra pocket att läsa men det gjorde jag inte så jag gick ombord på tåget. Och väl på tåget var de proppat med folk. Jag satte mig ner vid ett fyra säte där det var tre gubbar. På färden bjöd den ena gubben på en jordgubbe, den andra gubben sa att gubbarna bjuder på gubbe hahahaha. Han skulle ta hem jordgubbar till frugan. Vi satt å pratade om jordgubbar en stund 😉 Sen lyssnade jag på musik.

De gick av i Ockelbo, så då kunde jag sitta i lugn och ro 😉 haha. Inte för att de gjorde något, de var ett trevligt gäng. Då hoppade det på en kille som satt en bit ifrån å glodde på mig mellan varven. Vet inte varför men han sökte liksom ögonkontakt men jag försökte undvika det. Jag måste medge att jag satt å sträckte mig på ryggen så att han såg mina bästa sidor hahaah.  Så störd! Han gick av i Bollnäs han med. Väl framme i Bollnäs lunkade jag till min älskade! Vet inte om det är att jag skulle till honom som dagen igår kändes hur bra som helst. Troligen har det en del med det att göra.

Väl här så var det middag när man kom hit. Stroganoff! 🙂 Sen så mös vi bara. NU väntar jag på att han ska komma hem. Han slutar klockan halv tre. Klockan är tio i ett. Sedan är det bara myspys all day long. Imorron ska man hem igen. Troligen så ska Frida hjälpa mig med mina bokhyllor imorron. Se om vi kan klara det tillsammans. Jag har då gett upp å försöka själv. Sen är det blodgivning innan jobbet igen. Jobbar hela helgen 🙂

Nu ska jag se om det finns lite lunch till mig 😀

One thought on “I armarna på min älskling!

  1. ”..och vi pratade som om att vi hade känt varandra i flera år. Men det var bara några minuter.”

    Ääär det inte fantastiskt med dessa möten. Jag får dom ofta. Det gäller kanske att visa sig ”öppen” för dom på nå´t sätt…

    Däremot kan det ju vara svårt (om man nu vill) att ”stänga sig” för ovälkomna påstötningar och blickar… när man vill vara ifred och någon annan inte vill att man skall vara det.

    Glad midsommar i morgon du fina Turez!

Tack för att du har något att säga!

