Skruva, skruva! Inga skruvar lösa.

Det jag hade beställt ifrån IKEA kom idag. Jag har satt ihop allt utom expedit bokhyllorna. Självklart trodde jag att jag skulle kunna fixa det själv. Men efter att ha läst instruktionsboken så inser jag att det är nödvändigt att vara två personer för det. Det står till och med i ritningarna att man ska  vara det. Så jag får vänta tills någon snällis vill hjälpa till. Har frågat Frida. Hon är ju händig! Så får se om hon vill och kan.

Så dom får ligga ouppackade ett litet tag till. JAG SOM VILLE få upp alla mina böcker! 😉 Får vänta helt enkelt. Har ändrat lite på möbleringen, vet inte om det blev bättre, men när hyllorna är på plats så får man väl se över helheten. Just  nu så får det vara bra. Kanske jag tittar på ritningarna en gång till,  bara för att försöka övertyga mig själv om att det verkligen inte kommer gå å fixa själv! Men jag vill ju så gärna 😉

Är sugen på cocacola också. Men cykeln står inlåst på jobbet, regnade ju när jag skulle hem igår och orkade inte cykla i spöregn igen. Det gjorde jag igår. 1 mil i spöregn. Jag är makalös 🙂  Men imorron ska det cyklas hem iaf, antagligen. Imorron ska jag dessutom till Kristoffer. Få se om det blir med två bussen. Kommer inte hinna hem med cykeln emellan…  Vill inte direkt ställa den vid stationen tills jag är tillbaks på torsdag.

Så får väl ta fyra tåget. Blir väl lika bra. Ja, så får det bli! Då har jag cykeln hemma, slipper ha med mig alla saker till jobbet, slipper oroa mig för min cykel som står vid stationen. Istället hinner jag hem å hämta allt jag ska ha med mig till Kristoffer, jag har cykeln ståendes där jag bor ( vilket jag anser är säkrare ). Mycket bättre, + så får jag motion.

Skulle gått på friskis och svettis idag. Men det är så blött i gräset så jag är inte den som vill ligga å åla mig i det, om det är så att de inte ställt in passen som var utomhus idag. De kanske ordnat upp passet efter väder och inte har där man ska ligga ner. Få träna på torsdag istället, jag cyklar ju till jobbet så jag får ju ändå lite träning. Rör på mig. Det är härligt att cykla. Även om det regnade så tyckte jag att det var roligt! Kanske låter konstigt, men det är ett härligt att ta sig fram med cykeln.

Ni som inte har en cykel, eller har en, men inte använder den. Vad tänker ni med?

Nått intressant på tv idag? Inte direkt. Mer än Gift med Eiffeltornet. Sådana som har förhållande med allt annat än människor. Kanske är intressant, mest knäppt. Får se vad jag hittar på… Imorron ska jag äntligen får kramas med min älskling iaf. Eller, älsklingar! Kristoffer och Ville.

2 thoughts on “Skruva, skruva! Inga skruvar lösa.

  1. Jag gillar att cykla för man kommer fram snabbt och bra 🙂 Men ställer min cykel var som helst gör jag inte! Hos oss förvinner det massor. Bara går upp i rök…

  2. Skatan haar en cykel… men tänker för mycket och vååågar inte. Har fått nå´n slags fobi se´n jag ramlade och bröt den förb*e fotleden… Men innan dess…åhhh vad härligt det var att cykla även om jag allrid haft lite dålig ”balans”. Kramar!

Tack för att du har något att säga!

