60 frågor, om mig och lite av min dag!

1. Hur gammal är du om fem år? 26 år

2. Vem var den sista du träffade? Träffade, var väl dom på jobbet om busschaffisen inte räknas 😉

3. Hur lång är du? 160-163 det är lite olika det där.

4. Vilken var den senaste film du sett? Hmmm. Måste varit Disco Daggarna.

5. Vem ringde du senast? Malin, min syster.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ” Nu är jag i tvättstugan och fixar. Så snart är tvätten i full gång. Dusch står näst på tur. Sedan mat :)” Till Kristoffer.

7. Var är dagens planer? Dagens planer har nästan redan blivit gjorda. Jobbade till ett, åkte till Ikea och handlade ( väntar på varorna, hemleverans), kom hem och tvättade, duschade, hämtade tvätten å hängde upp den, mat. Sedan nu händer det inte så mkt mer. Slappa.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa är ju roligt men mest sms antar jag…

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? SKILDA

10. När såg du senast din mamma? Bra fråga. Hmm.. 2007 SÅG jag henne senast. Men en annan sak med å träffa. Isf var det väl 5 år sedan lr nått.

11. Vilken ögonfärg har du? Grön,blå,bruna. Typ melerade i olika. Mest gröna

12. När vaknade du idag? 05.22 men somnade om till 06.00

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, mest döda katter.

14. Vilken är din favoritplats? Hemma hos Kristoffer…

15. Vilken plats föredrar du minst? I Blekinge och skåne. De ogillar jag skarpt. Vet inte varför. Men gillar inte hur dom pratar där haha.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag och Kristoffer bor ihop och har vårt fotbollslag av alla ungar!

17. Vad skrämde dig som barn? Allt, ungefär. Mest mamma.

18. Vem fick dig att skratta senast? Vet inte. Skratta på riktigt var väl Josse.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Jaa, verkligen. CD som gäller.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar såklart.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan, om jag är själv eller med Kristoffer. Annars med typ tshirt.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 2, sover på 1.

23. Hur många landskap har du bott i? Bott i ett, bor i ett. Småland har jag bott i, Gästrikland BOR jag i.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, det har jag…. Men efter det så har man ju vetat sina gränser.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota 

26. Är du social? Ja, det är jag. 

27. Är din favoritglass? Magnum classic.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa nödvändiga saker till lägenheten, ge bort en del till folk jag vet behöver, välgörenhet och så resa lite kanske. 

29. Tycker du om Kinamat? Ja det gör jag.

30. Tycker du om kaffe? Ja det gör jag 

31. Vad dricker du till frukost? Oftast är det mjölk.

32. Sover du på någon särskild sida? Magen

33. Kan du spela poker? Nix

34. Tycker du om att mysa? Ja, med Kristoffer är det de bästa som finns. 

35. Är du en beroendemänniska? Beroende av  vad? Kärlek och omtanke? JAA! 

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner å känner, Michael Jacksson… 

37. Vill du ha barn? Ja det vill jag. Med Kristoffer, annars inte.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite tyska. Teckenspråk.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja det har jag ett par gånger. 

40. Föredrar du havet eller en pool? I sverige, havet. Utomlands, pool. Mest för att man inte vet vad som döljer sig i andra hav 😉

41. Vad spenderar du helst pengar på? Nödvändiga saker. Praktiska saker. BÖCKER.

42. Äger du dyra smycken? Nja. för mig är dom dyrbara. Men till priset är dom väl inte det Ett smycke jag fått av farmor var dyrt då hon köpte det. Så det skulle vara det, de.

43. Har du någon gång testat narkotika? Never 

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kycklinggryta. 

45. Vem är den roligaste människan du känner? Josefin

46. Välj ett ärr på din kropp? Hmm oj då…. Det under stortån.

47. Vad har du för ringsignal? Nomy – Cocaine ( På tal om narkotika haha)

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nix 

49. Flirtar du mycket? Med Kristoffer isf. 😉

50. Vart togs din profilbild för din blogg? I köket i min förra lägenhet. Den som visas när jag kommenterar alltså. 

51. Kan du byta olja på bilen? Jajemän.

52. Har du fått fortkörningsböter? Eftersom att jag inte har körkort så är det, enligt lagen, omöjligt.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Lyckans Hjul med Kajsa Ingemarsson. Håller på å läsa en nu som snart är slut som heter Skadad och är skriven av Cathy Glass. 

54. Läser du dagstidningen? När jag har tillgång till den så.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nix. Har alla veckotidningar på jobbet som man kan läsa.

56. Dansar du i bilen? Har hon aldrig hänt. Men digga däremot.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Vet inte. Säkert mixmegapol.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Hyll och fackplan på Ikea. 

59. När var du i kyrkan senast? 13 dec 08. Dop. 

60. Vilka personer utmanar du? Alla som känner sig manade att svara på dessa frågor. Men jag skulle vilja att Znogge, Kristoffer och Emma svarade på dom 🙂

Och med dessa frågor har ni väl fått reda på vad jag har haft för mig idag. Ledig imorron och förhoppningsvis så kommer mina varor ifrån IKEA då!! LÄNGTAR!

3 thoughts on “60 frågor, om mig och lite av min dag!

  1. Kul… de här 60 frågorna fick jag ”nys” om på annat håll och har också svarat på… Man lär faktiskt känna människan ”bakom svaren” liiite mer trots att frågorna ju är ganska knäppa och ytliga egentligen…

    När du föddes var jag 42 år… och om jag fött barn lika tidigt som min äldsta dotter gjorde (hon var 20) skulle du kunna ha varit mitt barnbarn…

    Kul va!

    Kram på dig! Det är kul att ha ”lärt känna dig” tycker en gammal Skata

Tack för att du har något att säga!

