Dagarna i Kalmar

Min blogg har varit ganska tråkig de senaste dagarna! Jag har ju, som ni vet, varit i Kalmar. Men nu är jag tillbaks i Gävle igen… I ett regnit Gävle.  Jag tänkte skriva om dagarna i Kalmar….

Tisdag: Jobbade 8-13. Satt och väntade på tåget en stund. Men väl på tåget fanns det ingen återvändo. Hade byte i Linköping. På tåget kom jag på att jag var tvungen å ta ut pengar för att åka buss när jag kom fram 22.16. Så jag frågade en dam som satt bredvid mig om hon visste om de hade en bankomat i närheten av stationen. Och hon förklarade vart och väl i Linköping hade jag inget problem med att hitta. Så jag fick ut lite cash.

Jag bytte till Kustpilen i Linköping och gud vilken skillnad på tåg. Kustpilen har bättre komfort och man känner sig mer välkommen eller vad man ska säga. Inte så stelt och trist. Andra färger. Det  en ära att gå åka med Kustpilen. Trevlig personal dessutom. Köpte lite fika också. För när man bytt i Linköping har man åkt halva vägen ungefär. Då är man värd en fika.

Det blev inga förseningar. Så som de kan bli med tågen allt för ofta. Det var min största rädsla när jag satte mig på tåget klockan 15.02 samma dag. Men jag kom fram till Kalmar och hann med bussen hem till pappa. Väl där så låg mina bröder vakna i sina sängar medan pappa låg och sov. Jag lät han sova. Gick in till min bror och lade mig.  Fick sova i en så kallad tältsäng på hans rum. Vi låg å snackade till två på natten.  Jag var väl där halv tolv.

Onsdag: Sov väl så där. Och Alex pratade skithögt. Han satt i köket men det lät som om att han satt precis bredvid sängen. Kollade på klockan som visade 06.00. TIDIGT. Hade inte sovit så mycket. Men låg kvar i en timme. Så gick jag upp å hälsade lite på pappa! Åt frukost och så. Alex skulle ju ta stundenten denna dagen så han var ju exalterad. Han skulle raka sig, duscha, klä på sig och massa ståhej. Han skulle på champangefrukost.

Fick hjälpa honom lite med saker och ting på kostymen. Sicken stilig karl 😉
När han hade gått så började jag å pappa att städa. Och pynta inför eftermiddagen då alla skulle komma och äta efter att alla studenter sprungit ut. Sedan började det bli brådis så vi skyndade oss till systemet och köpte lite inför middagen sedan så var det hem och göra oss i ordning. Möta upp resten och gå till skolan.

Det var mulet men uppehåll så vi var inte direkt sura där vi stod å väntade. Alex ringde och frågade vart vi stod! Ofta man gör det 😉 Men vi hittade honom och tog lite kort och pappa filmade… Sen så hängde vi på honom diverse saker och han verkade lite dragen. Sedan åkte de flak. Dom var ovanligt tysta om jag går säga det själv… Pappa filmade när dom åkte men det var knäpptyst. Det är ju inte kul då! Men han fick dom på film iaf. De koncentrerade sig väl på sina cigarrer och drickat.

Vi andra gick hem. Spelade lite GH på xbox. Sedan kom Alex tillbaks hem och det var dags för lite paketöppning. Sen drog kvällen på. Mat och fika. Lite småsnack. Slappa efter måltiden. Alex åkte iväg på förfest innan han skulle till puben. Och vad jag har hört så slängde han ut sin mobil ifrån en bil på vägen hem ifrån krogen. Så duktig är han.

Efter en stund då Alex hade åkt tog jag mina saker och begav mig till underbara Josse. Vi skulle kolla på fotbollen. En kvart innan systemet stängde så gick vi dit och köpte lite dricka till matchen! Hon bjöd dessutom på lite kaka! Det var gott. Det blev 4-0 till Sverige. Synd att de inte blev 5-0. Hade varit det bästa… Underbart att träffa den där lilla filuren igen… Hoppas hon kan komma till mig snart också…. ❤

Klockan 22.15 åkte jag tillbaks till Kalmar. Emma hämtade mig i sin limosin och vi begav oss till Malin. Väl där ville jag käka. Vi försökte komma på öppna ställen som hade mat. Vi åkte till Café corner. Sedan köpte vi mjölk på en mack. Åkte hem till Malin och käkade. Malin stannade hemma medan vi åkte å handlade, hon hade ju manligt besök 😉  Efter ett tag så åkte Emma hem och jag sov hos Malin

Torsdag: Det var inte lätt att sova hos Malin när hennes katter håller på å leker så fort det blir ljust ute. Men jag försökte hålla tålamodet uppe. När klockan sedan blev lagom så gick jag upp å duschade och gjorde mig redo. Emma skulle komma halv elva. Käkade lite frukost och så. Emma fick stiga på och jag borsta tänderna sedan var det bara att åka. Gick på Ikea och lite så. Sedan blev det stan. Tog varsin mjukglass på tokiga ture som ligger på koppartorget i Kalmar. Det var mumsigt. När vi gott lite på stan i några timmar så var de dags för mig att ta bussen till öland och hälsa på min syster å hennes familj.

Isac var ute och lekte med barnen på gatan men när han fick syn på mig så skulle han gå hem. Hans kompisar kom å lekte hemma hos honom istället. Det var så klart roligt å se alla igen. Barnen växer ju som tusan 😉 Isac är ju min favorit haha. Fast alla ungar är ju goa. Hon har ju tre. Den lilla, Tindra, är inte så liten längre. Inte sedan jag såg henne sist. Vi käkade tacos och så. När barnen hade lagt sig så kollade vi på Draknästet och käkade toast. Efter det så var de dags för mig att åka vidare. Ett jävla åkande.

Även denna bussen avgick 22.15 mot stan. Så jag lämnade Öland för den gången. Ska försöka åka ner mer under sommaren. Känns konstigt att inte vara på Öland på sommaren. Det är man ju alltid. Mer eller mindre. Men vi får se. Jobbar ju en del. Emma mötte upp mig vid stationen och vi hämtade lite grejer jag glömt hos  Malin. Sen åkte vi hem till Emmas studentlägenhet. Jag hade aldrig sett den och den var mysig. Lagom stor för en student.  Hon hade fått till det ganska bra 🙂 Vi drack lite vin och cider sedan så kollade vi på tv och somnade….

Fredag: Dagen D. Då jag skulle återvända hem till Gävle. Gick upp och duschade medan Emma låg kvar i sängen å slöade. Sedan blev det frukost och gissningslek! Hon skulle gissa vilken låt det var jag spelade. Gick väl ganska bra får jag lov att säga 😉 Sedan borstade jag tänderna och vi åkte till stationen. 11.05 gick swebussexpress till Sthlm. Byte där och sen vidare till Gävle. Samma gamla veva 😉  Brukar inte vara några störiga personer som man sitter bredvid men jag fick en ful fisk på kroken. Men jag somnade lite så jag slapp lyssna på henne.

Hon pratade med sig själv ibland och ibland med mig. Så det var förvirrat. Men till slut så satte hon sig någon annanstans och jag kunde andas ut. Väl framme i Sthlm så köpte jag en macka på pressbyrån och inväntade min andra buss. Var en timmes väntetid, inte alls så farligt. Sen så var det bara någa få timmars bussresa mot Gävle. Käkade min macka på bussen. Det var härligt att vara på hemmaplan igen. Sätta nykeln i låset och hitta lägenheten i samma skick som man lämnade den i. Men det var en trevlig visit till Kalmar.

Idag ( lördag ) är det jobb som väntar. Ska nog inte cykla idag. Regnar. Ska köpa en poncho på jobbet. Då kan inte regnet stoppa mig imorron. Då blir det cykla igen. Imorron ska jag nog även till Ikea och handla en massa saker som jag sedan vill ha hemskickat. Får se hur det går. Men det ska väl gå som beräknat. Får se hur campingen har klarat sig utan mig dessa dagar 😉 Ska bli roligt å vara tillbaks. Har ju inte varit borta så länge, men ändå 🙂

Jag bjuder på lite bilder senare ikväll skulle jag tro. Detta blev ju ett ganska så långt inlägg! 😀 Hoppas ni inte har saknat mig allt för mkt.

3 thoughts on “Dagarna i Kalmar

Tack för att du har något att säga!