Imorron åker jag söderut.

Då har man jobbat klart för idag. Egentligen för två timmar sedan. Bara det att jag inte satte mig ner å bloggade förens nu. Cyklade idag igen, som alltid 😉 Sedan ikväll ska jag gå på friskis och svettis utejumpa. Så idag kan man säga att jag varit aktiv. Cykla två mil och sedan ut och köra på gräset med de andra! Så det ska bli kul. Fick tyvärr inga frivilliga med mig. Får väl se om man träffar någon man känner. Det är ju inte omöjligt.

Annars kör jag järnet själv. De har ett baspass kl 18 och en medel kl 19. Jag ska ta de kl 18. Annars blir det så sent. Ska äta och så nu snart så man är redo. Klockan är ju bara tre än å länge. Men hinner man ta något mellanmål innan det är igång å köra. Man vill ju inte vara mätt när man ska hoppa runt som en fjolla 😉

Varit en ganska lugn dag på jobbet. Det är som det är på lågsäsong.

Då far man till Kalmar imorron efter jobbet. Funderar på om man hinner hem en vända innan tåget går vid tre, eller om jag ska sitta å vänta på stationen. Det är vilket som känns det som. Får väl se hur det blir. Hinner nog hem. Om jag tar tåg eller buss till och från jobbet imorron så har jag ju ändå gott om tid å hinna hem å byta om å hämta packning än att släpa mig mig allt på morgonen. Båda funkar ju. Får jag fundera lite till på 😉

Mitt Kalmarschema kommer se ut ungefär så här:
9 juni: Framme i kalmar 22.16. Buss till pappa 22.20
Framme i Torsås 23.20.. Sova…
10 juni: Alex tar studenten… Vara med Josefin på eftermiddagen?
Sover hos Malin i Kalmar på kvällen….
11 juni: Är med Malin, träffar Emma. Vara på Öland hos min syster kl 16. Vara där några timmar, åker tillbaks till Emma och sover där…
12 juni: Åker till stationen och hem. Framme i Gävle 21.30

Om jag får en lucka nån gång så fylls den snabbt. Då ska det träffas med andra. Om det är nån som vill ses är det ju bara å hojta till. Det går å fixa 😀
Kommer ner igen efter sommaren troligen. Just nu ser det ut så. Men de som vill kan alltid komma hem till mig i Gävle. Emma ska ju komma den 22 och stanna till den 26… Ingenting är omöjligt.

Nu ska jag se om jag kan hitta något att laga, eller så tar jag upp en matlåda i frysen….

4 thoughts on “Imorron åker jag söderut.

  1. Ha det nu riktigt kul i Kalmar…
    Vet du vaad! Mannens släkt kommer från Småland… och hand farfar… jag tror att han hette Nils Anderson… hade hotellet där i Torsås… Kul va? Har du växt upp i Torsås? Själv har jag faktiskt aldrig varit där…men väl i Kalmar och på Öland.

    Ha det, som sagt, jätteskönt! Kramar!

    • Mina första 19 år bodde jag i Torsås så jag är uppvuxen där. Snacka om att världen är bra liten 😉 Men småland är ett vackert landskap. få se när man återvänder dit igen!

Tack för att du har något att säga!

