Jag och min cykel.

Om man läser på SMHI så ska det inte regna idag. Det ska vara molnigt men ingen nederbörd. Och det är bra. Då är det inte för varmt för att cykla en mil men inte heller helt för jävligt i regn och rusk. Det blir inget regn, jag kan cykla i lugn och ro. Jag är ganska pepp måste jag säga. Det ska bli spännande. Spännande å se om det är jobbigt. Säkert jobbigare än vad jag tror. Och så ska jag hålla på resten av sommaren.

Jag får helt enkelt inte ge upp. Det är en regel. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Så det är kläder efter väder. Jag byter om till jobbkläder på jobbet och så cyklar jag i några slags träningskläder. Jag har en vattenflaska i kylen som sedan inte får glömmas när det vankas avfärd. Jag tänkte börja cykla klockan kvart i tolv. Jag vet inte hur lång tid det tar, kanske 50 min? Så det gäller å vara i tid.

Jag kommer säkert cykla lite fel, det är så typiskt mig. Och det är oftast en omväg. Och omvägar tar längre tid. Så ute i god tid är något bra för mig 🙂 Även om det skulle betyda att jag är en halvtimme tidig till jobbet. Då hinner jag landa lite innan det är dags för en ny jobbdag. Jag börjar som sagt klockan ett och slutar klockan sex. Klockan sex är det dags för min cykel att rulla igen. Jag har hört bland kollegerna som också cyklar att det är lättare på hemvägen…

Kanske för att man inte har en tid att passa utan bara kan cykla, eller så är det för att man ska HEM som det går lättare. Eller så är det bara så att det är nedförsbacke hela vägen hem och uppförsbacke till jobbet. Jag har ingen aning. Men idag ska jag få reda på det. Få veta hur jobbigt det egentligen är och efter idag vet jag nog vart de här kommer att sluta. Om jag kommer orka hela sommaren. För min egen skull så ska jag klara hela sommaren!

Att cykla är miljövänligt. Det är lätt att ta sig fram och det finns ju så fina cykelvägar. Här i Gävle är dom allra bäst. Jag kan tänka mig att ni har minst lika bra cykelvägar. Så cykla på dom då. Har du inte så långt till jobbet, ta cykeln istället för bilen. Att åka kollektivt är också ett val men cykla… Ja, det är bäst. Om du frågar mig. Det är roligt, bra för miljön och bra för dig… Så kom igen! 😉

Tack för att du har något att säga!

