Disco daggarna….

Och så har man gjort vad man ska för dagen…. Förutom att diska upp efter matlagningen. Idag åt jag pasta med tacoköttfärsås och sallad. Mums det. Blev över så det är vad jag ska äta imorron efter jobbet också. Troligtvis ska jag cykla till jobbet. Idag har det bara regnat mest hela dagen och det är ju inte direkt roligt att cykla i. Men snart går mitt busskort ut så då blir det inget annat än att cykla, i regn eller inte regn.

Imorron jobbar jag 13-18. Så jag är väl hemma runt sju om jag ska cykla. Det är ju en mil och lite till om man räknar vägen till stan också. Det är ju ungefär en mil ifrån Gävle till jobbet. Men det är väl ingenting 😉 Haha. Eller jo, för den som inte har kondis. Så det lär ju vara en utmaning. Men sedan i slutet av sommaren så är det nog lätt som en plätt. Då kommer cykelturen in till stan kännas som världens enklaste grej. Nu har ju jag bara 2 km till stan, så det är ju inte direkt världens ansträngning heller….

När jag kom hem idag så tittade jag på Disco daggarna. En ny animerad film. I svenska röster är det inga mindre än pojkarna ifrån E.M.D, Nanne Grönvall, Anna Sahlin, Bert Karlsson m.m. Det är en del som har sågat filmen men jag tycker att den var helt okej. Om man tänker att det är en barnfilm så. Inte direkt en familjefilm. Den är bra första gången, men inte 1000 ggr. Barn ser ju sina favorit filmer gärna en miljon gånger. Hitta Nemo är en film man gärna kan ha på dagarna i enda. För den är sååå bra! 😉 Men denna håller inte samma mått. Kanske för att det är ett danskt/tyskt filmbolag som gjort den ifrån början, jag vet inte. För barn är det underhållning.

Jag upptäckte även ett litet filmfel i Disco Daggarna. Det är några minuter in i filmen där Harry ( Danny Saucedo ) sitter och suckar att han aldrig kommer få uppnå sin högsta önskan. Han sitter i kostym först i klippet… Hans mamma kommer in ( Nanne Grönvall ) och säger åt honom att sluta tramsa med sina drömmar. Och tjatar att han ska lyckas inom kompostväsendet istället. Så hämtar hon en kostym åt honom, då har Harry helt plötsligt en grön kofta på sig och så tvingar hans mamma på honom kostymen.

Så där gjorde dom allt ett misstag när dom gjorde filmen. Och jag är säker på att det inte bara är jag som har upptäckt det. Men jag behövde spola tillbaks en liten bit för att se om det jag trodde var sant. Att han i ena klippet hade kostym, men sen i andra så hade han inte det. Det kan ni ju ta en extra titt på om ni nu vill se filmen….

Tolv dagar kvar tills jag och Kristoffer ska ses igen. Jobbar en del nu, sen är det fem dagar kvar tills jag åker till Kalmar och är där i några dagar. Sedan åker jag hem för att jobba igen. Och imorron fyller min lillebror nitton år och min kusin femton. Har för mig han blir femton iaf. Så de fyller på samma datum, lite roligt! 🙂 Så grattis till dom i förskott. Ska naturligtvis gratta dom imorron med. I den mån jag kan. Jag bor ju inte direkt i närheten.

Vi ska fira min lillebror med kalas när jag är nere, samtidigt som han ( lillebror ) tar studenten. Så det blir ett jäklar kalas! Men roligt ska det bli. Eller om det inte blir det så ser jag till att det blir det men hur kan de inte bli det när det är studentdags? Det är ju liksom…. livets händelse.. Iaf just när man står där med studenthatten på…. ( tänker tillbaks, vilken underbar dag ).

OCH JAG SAKNAR KRISTOFFER!!!! Jag bara längtar tills han och jag bor ihop. Vill att de ska ske, nu, nu, nu. Och som det verkar nu så rubbar han inte på sig ifrån Bollnäs, så det blir väl jag som får flytta dit….. Hmm.. Flytta.. Till Bollnäs… Ifrån Gävle.. Jaaa! En del frågar sig hur jag kan lämna Kalmar för Gävle. Nu kan de ju ställa en annan fråga. Hur jag kan flytta ifrån Gävle till Bollnäs… Men så farligt kanske det inte är… Känns bara så.. Utanför 😉

Jag har en grej som har gnagt i min skalle i några dagar, nästan en vecka. Jag kan inte direkt skriva om vad det är. Men min dröm som jag hade inatt… Det är var som en uppenbarelse av de som gnagt i min skalle. Iaf så som jag vill se det. Det kan lika gärna bara vara så att hjärnan för teater av det som jag tänkt, för att spela mig ett spratt. Jag hoppas inte det. Jag ska försöka göra som drömmen visade. Det är inte så svårt. Det är ju det jag egentligen vill. Men det tanken jag har tänkt, går emot precis allt som jag vill… Och jag hoppas verkligen, VERKLIGEN, att den tanken jag har.. Inte är som jag tror…

Jag vet att risken finns. Och jag kan bara skylla på mig själv då. Att det blev som det blev. För jag är så jävla lättlurad – vad det gäller sånt. Jag har bromsat in och sett saker för vad de kanske är. Än vad det jag trott att det är. Men jag tror ändå att det är så som jag trott. Men det kan lika gärna vara så som jag tänkt att det kanske är. Jag får se vart de tar mig. Rätt upp eller rakt ner. Blir det rakt ner….. Så kan jag lika gärna sluta existera…..

One thought on “Disco daggarna….

Tack för att du har något att säga!

