En helt vanlig städdag!

Oj oj en sådan dag! Ledig men ändå inte ledig. Jag har ju inte jobbat. Inte på jobbet iaf. Men man kan säga att jag har gjort det här hemma. Först så tog jag det lilla lugna på morgonen, åt frukost och så. Gick och plockade lite här hemma. Gjorde de skinande rent i kök och badrum. Sen så satt jag vid datorn en stund och läste låttexter.

Efter ett tag så bestämde jag mig gör att åka å handla INNAN jag började dammsuga och så. Så jag tog mina cykelkorgar och begav mig till Willys. Fick en hel del handlat där. Köpte två pack bacon. När jag kom till kassan så sa damen som satt där att ena baconpaketet såg bedrövligt ut så jag fick gå å hämta en ny. Så snällt att hon la märke till det, och att hon sa till. Det är service det 🙂 Så nu har jag iaf färsk mat i kyl och frys.

Höll mig inom budgeten och fick det mesta på listan handlat. Jag är så duktig. Fast jag handlade inte allt på Willys. Jag cyklade glatt hem ifrån Willys och så gick jag upp med mina varor och så ner till min kära cykel och cykla till ica där jag handlade resterande saker. Nu är maten på G, bara riset som ska bli färdigt. Blir korv å stroganoff idag. Mumms! En som snackade om det i affärn så jag var tvungen å laga det här hemma 🙂

I går kollade jag på Paris My new BFF eller vare heter. Och jag var mer intresserad än vad som är bra för mig. Jag tyckte det var kul å titta på. Hade jag ju verkligen inte trott. Hur kan det vara så kul att en kändis letar en ny bästa kompis på tv? Jag tycker själva grejen är idiotisk men det är kul å se vad människor kan göra för att bli kompis med en kändis. Jag tror ju inte att de vill bli kompis med henne för att vara kompis, utan mer för att själva synas men samtidigt bli ”vän” med henne. Ja, jag förstår mig inte på programidén men den har lyckats bra med att sälja in sig världen över.

Det hade ju inte direkt varit samma hysteri om jag sökte en ny bästa kompis på tv 😉 Haha. Så jag antar att det är därför dom har det, för att de ska snackas och skrivas om. För jag tror inte direkt att de kommer vara en ny bästis Paris får. Men vi får väl se….. Hennes kompisar måste tydligen vara heta…

Ikväll är det premiär för en ny programserie på fyran. Blomstertider. Den tror jag kan vara ganska rolig. Det är med Peter Magnusson i spetsen. Så den kan ni väl se på om ni inte har något annat för er….

Jobb imorron 8-13. Få se hur vädret ska bli under morgondagen. Om det blir uppehåll så ska jag cykla. Annars har jag en som ska skjutsa mig! Sicken lyx man har va? 😉

Nu ska jag äta.. Kanske skrivs senare igen.

2 thoughts on “En helt vanlig städdag!

  1. O ojoj… en ”ruschig” dag må jag säga… Verkligen bra att du har cykel nu… 🙂

    Man kanske kan träffa en vän…. på de mest konstiga ställen… men att vara kändis och försöka få en vän genom TV måste ju vara dömt att misslyckas. Det som kanske är kul (jag har inte sett på programmet, jag ser alldeles för lite på TV) är kanske det att ”kolla” vad det är för typ av människor som vill synas där i rutan med Paris… för det är ju det det handlar om… att synas och bli ”känd”… Kram!

Tack för att du har något att säga!

