Sista avsnittet av Färjan 2.

Nu ni mina vänner! Det jag har väntat på i ca en månad. Jag ska köpa en cykel. Imorron, antagligen. Jag ska bli med cykel. Jag ska börja cykla till jobbet. Det blir två mil om dagen det. Minst. Eller om dagen, de dagar man jobbar. Men det blir massvis med dagar iaf 😉 Ska bli kul. En utmaning.

Jag tror att jag kommer klara hela sommaren. Det är mitt mål.  Värsta motionen 🙂 Sen så ska det väl vara utegympa med friskis och svettis. Gratis på sommaren liksom. Man får väl passa på! Sedan ska jag skaffa F&S kort.

Idag har man jobbat. Ganska soft dag. Jobbade 13-18, blir samma tid imorron också. Men man kan ju hoppas att de händer lite mer. Krattade i två timmar och det blev så fint, så fint. Och så blev man några myggbett rikare. Alltid trevligt……
Sen så fikade man och stod i butik/reception. Blev några incheckningar. Men det är ju måndag och människorna har ju inte semester än så det är om helgerna det blir mycket. Men det är bara kul, absolut! Vi har alltid roligt när vi jobbar.

Kanske man cyklar till jobbet redan imorron. Om jag hittar den cykeln jag söker. Så ska jag köpa ett riktigt lås också så att man inte riskerar att få den stulen. Nu kan den ju bli stulen, även om den har lås. Men man minskar ju risken 🙂 Jag och min cykel! Vi ska bli ett. Han och jag… Ja, cykeln kommer bli en han. Tror jag. Just nu. Kanske känns som en hon sedan 😉

Sista avsnittet av Färjan går nu. Ska snart in i sin första reklam. Annars kan man titta på Schrek som går på fyran. Tänk att det är första juni idag. Sommaren är äntligen här, eller hur? Det är verkligen härligt. Nu är det sommar och sol. Fast det vankas ju lite sämre väder denna veckan än de väder vi haft nu i några dagar. Man blir ju lätt bortskämd. Det finns saker att göra även om det är regn.

På onsdag är det en stor röja dag i lägenheten. Dags å städa igen. Och tvätta ska jag göra. Skulle gjort det imorron men ändrade pass med en. Skulle jobbat 8-13 men har 13-18. Hade tvättid mellan 16.00 och 19.00. Men det var ju lätt fixat. Så det får bli en rengöringsdag. Onsdag. Blir det rent och fräscht allting!

Hoppas att ni har haft en trevlig måndag. För det har jag. Gått med shorts och sandaler. Det kan behövas för mina vita ben vill jag lova 😉

2 thoughts on “Sista avsnittet av Färjan 2.

  1. Jag har inte suttit på min cykel se´n jag ramlade av den och bröt fotleden … ett mycket ordentligt brott som jag fortfarande känner av… men jag skaaa… håller på att ta sats liksom… mentalt… för egentligen finns det inget härligare än att cykla och känna vinden mot ansiktet och… susa nerför backarna… och stånka uppför…

    En riktigt härlig cykelsommar önskar jag dig… och motion blir det ju på köpet…

    Kramar!

Tack för att du har något att säga!

