Det är för oss solen går opp.

Glassande sol. Otroligt varmt. Bara nu på eftermiddagen som det behagas komma lite friska vindar. När det står precis stilla och solen steker är det inte särskilt roligt å stå å kratta kottar. Det är vad jag har gjort på jobbet idag. Stod lite i butiken också, där det är som en bastu. Trots en ganska dålig avkylare och två fläktar. Fräscht för chokladen 😉 Vi får hitta på nån lösning på det hela. För det lär ju bli fler varma dagar i sommar.

Imorron jobbar jag 13-18 så det blir sovmorgon en liten stund. Får se om jag tar ut min circusbiljett imorron. Den som jag vann. Det är ju cirkus på tisdag. Min enda chans att hinna få ut den imorron på förmiddagen. Jag har inte hittat någon som vill haka på. Och jag är inte lika sugen som jag först va på att gå själv. På något sådant vill man gärna ha någon med sig. Jag förstår att man inte vill betala den summan det är för att gå. Därför man ska vinna, så som jag har gjort 😉

Börjar få ont i huvudet. Har nyss ätit lite och druckit vatten det har jag gjort i mängder idag så vätskebrist kan det verkligen inte vara. Kanske bara behöver lägga mig ner och vila lite. Det har jag egentligen inte tid med. För jag borde plocka iordning lite här hemma. Den senaste veckan har jag bara kastat omkring alla grejer och inte haft de så ordning och reda som jag brukar. Och jag tycker inte om när de är stökigt in my home så jag ska väl göra ett ryck och städa lite… Inte dammsuga och vara så ambitiös, det får bli på onsdag då man är ledig 🙂

Kalmar FF  spelar emot Helsingborg idag. Vi får se hur det går. Man kan ju hoppas att Kalmar tar hem det. Men vad jag har läst så är det vissa som tror med på Helsingborg med deras nya ”stjärnor”. Kalmar behöver vinna å få poängen. Det återstår att se! Självklart så hejar man på Kalmar! Vi som vann allsvenskan 2008! Asbra! Vi kan ju göra en favorit i repris.

Känns inte som söndag idag men det är det. Man har inte direkt någon koll på veckodagarna när man jobbar om helgerna och så. Utan man bara gör sitt liksom. Sen att det är lördag och folk sitter på uteserveringarna och dricker lite öl och ha det mysigt, det är inget man tänker så mycket på. Fast sen så slår det en att det är lördag och att vanligt folk är ute och roar sig. Då kanske man kan bli lite avis. Avis på att man inte riktigt har tiden eller orken för det om man precis avslutat ett jobbpass. Men nån dag i sommar får det väl bli av.

Jag hoppas att det vankas personalfest snart. För det vore gött. Får väl bli runt nästa löning! Så i slutet av juni. Då ska det bli party. Får väl se om man kan annordna något. Jag och Frida kan ju vara festfolket 😉 haha. Vi får väl se.
Nu ska jag ta tag i resten av dagen, klockan är bara tio över fyra än så länge. Måste ju hinna vila också. Innan det är tvdags. Om det nu är nått på tv! 😀

Just de, morsdag idag med! För de som har mammor att fira! Tur att halebop bjuder på gratis mms. Kan jag slösa det på andra än på min värdelösa ”mamma”.

Tack för att du har något att säga!

