Ellinor årets Robinsonvinnare.

Haft ett litet uppehåll på 2½ dag 😉 Ganska mycket annat än att sitta här att göra. I torsdags var det stan och så vidare ( i regn ) för att fixa biljett till Kalmar. Så nu är det fixat. Sedan kom jag hem och bytte om, drog till Frida på kalas! Grattis till henne. Hon fick en bok av mig, det är den bästa presenten enligt mig. Men jag vet ju att hon läser en hel del så vad kan vara bättre 🙂 Kom hem ganska sent därifrån så orkade inte blogga.

Så igår var det jobb till klockan ett, direkt till Kristoffer. Det var marknad i Bollnäs så vi gick på den en stund, var inte särskilt mkt att hänga i julgranen men Kristoffer köpte godis. Sen så skulle vi iväg å handla med Kristoffers brossa, efter det så slappade vi lite. Gick till Esras å åt, på uteserveringen för det har ju varit strålande väder de senaste dagarna. Vi njöt av eftermiddagen vi hade tillsammans.

Sov hos honom i natt och i normala fall så brukar jag ju vara där tills imorron. Men det blev tills idag för imorron ska jag jobba 8 – 13 igen. Lyckad helg på campingen kan jag tänka mig i det här underbara vädert. Man har ju inte vetat vart man ska ta vägen så varmt, närmare bestämt 25 grader. Rena rama utomlands! 😀 Kristoffer och jag var å handlade på Dollarstore idag och gick på Karlssons, självklart fick jag grejer. Och så köpte vi en del saker till Alex student!

Slappade och grillade lite också. Jag åkte med tåget hem vid tio i sju. Sen nu har det ju varit final i Robison och Ellinor ifrån Gävle vann. Helt otippat tycker jag. Skulle varit Jarmo som tog hem det där. Han är ju en sann överlevare. Men nu blev det 4 – 3 till Ellinor så man kan väl inte mer än att gratulera till henne. Av någon anledning så vann hon. Troligen för att de som röstade inte alltid kommit så bra överrens med Jarmo. Nu är det över iaf. Nu ska man vara utomhus om lördagskvällarna. Nu är det sommar!

Jag har ju fått en mobil i helgen också. Av Kristoffer. Väldigt fin! Finare än på bild. Lite konstigare än vad jag är van vid i  menyerna men helt klart en bra mobil. Det är en Sony Ericsson G502. Än så länge kan jag varmt rekomendera den! 🙂 TACK Kristoffer! 😀

Ville som brukar vara en riktig stekare i solen har föredragit skuggan idag. Annars passar han på å lapa sol, men idag har det varit så varmt att inte ens lille Ville ville sola! Då är det varmt. Han och hans päls liksom. Ingen bra kombination när det blir för varmt. Men härligt är det och tro inte att jag klagar. Jag njuter av varje solstråle och blir glad av alla dessa lättklädda människor i shorts och tshirt. Så somrigt, så fint!

Det var trubbadur i Gävle ikväll, mysigt om inte annat! Får jag å Kristoffer mysa med någon dag! 🙂 Imorron är det som sagt jobb igen. Hoppas på att solen håller i sig. Härligare å jobba då. Hoppas att ni får en fortsatt trevlig helg! Än så länge har den ju varit underbar….
DSC06321
Jag och Kristoffer tog en varsin Slush idag när vi var på Dollarstore. Vi har velat ha Slush därifrån hela vintern, men nu vettu!! GÖTT i värmen! 🙂

Tack för att du har något att säga!

