Allting var ju enklare då…

Stora lönedagen. Kan man ju glädjas åt om man vill. Alla pengar försvinner lika fort som de är inne på konton. Om inte fortare. Nu har jag betalt räkningar och sånt som ska betalas. Har även bokat och betalt hemresan ifrån Kalmar den 12 juni. Imorron ska jag köpa dit resan. Blir tåg ner och buss hem. Åker ner den 9 juni. Slutar jobba klockan ett den 9 juni så åker ett par timmar efter det. Är framme i Kalmar klockan 22.16.

Om det blir som jag vill så åker jag direkt hem till pappa, annars sover jag hos Malin. Dagen efter är det dags för den stora dagen för min äldsta lillebror. Han tar studenten. Och då får man väl bli nostalgisk. Tänk att de snart redan gått två år sedan man stod där själv med hatten i högsta hugg och inte önskade annat än att man skulle ut ifrån skolan och inte återvända. Men det är så mycket mer än bara skolan man lämnar bakom sig. Klassen och allt vad den innebar, rutiner, något att göra.

Man kastas ut i arbetslivet om man inte bestämmer sig för att plugga vidare. Jag valde att inte plugga vidare. Fem månader efter att jag tagit studenten i Kalmar bodde jag i Gävle. Bara så där. Och här har jag bott sedan dess. Nu 1½ år. Och jag har inte ångrat det besltutet alls. Det var de bästa som kunde hända just då. Även om man längtar tillbaks så trivs jag ändå här. Skulle jag flytta till Kalmar igen så skulle jag nog sakna Gävle så himla mycket. Nästan mer än vad jag längtar efter Kalmar. Därför stannar jag här. Om jag kommer in på högskolan så blir det bra många år till i den här staden. Sen kanske jag är redo att komma ”hem”.

Nu är det brossans tur att komma ut till verkligheten. Han vet ju vad han ska göra och vill bli. Han har nån specialgrej med sin skola så han har ytterligare grejer och göra. Om han ska på högskola det vet jag inte. Tror inte ens han behöver det. Han kommer få det bra, hoppas jag. Min andra bror tar studenten om två år. Då är det hans tur att komma ut. Men han ska plugga vidare, det är iaf den informationen jag vet. Det kommer nog gå bra för oss alla. Alla syskon. Vi kommer någonstans här i livet. Och om vi får som vi vill blir vi alla framgångsrika! 😀

Jag ser fram emot vårt vuxna liv, lämna barndomen bakom oss. Fokusera på det som är nu och inte förr. Det mår vi bäst av. Jag menar inte att vi ska förtränga allt, bara förstå att det är nu vi lever och inte sitta fast i det som har varit. Om man gör det kommer man ju aldrig ur de. Man måste förstå att det kan bli bättre om man ser till att det blir det. Man gör sina egna val i livet och jag hoppas att vi, syskonskaran, bara gör rätt val! Men man vet ju inte om det var ett dåligt val förens valet är gjort! Det återstår att se. Jag ser en ljus framtid för oss.

På tal om val så ska jag nog förtidsvälja imorron. Till EU – valet! Om du inte kan rösta på valdagen, gör det nu! Glöm inte att rösta, det är viktigt.. Säger dom…

Imorron ska jag även på lite Kalas. Frida fyller år och bjuder på tårta. Ska bli spännande att smaka. Så vitt jag vet är hon en baddare på att baka så jag har höga förväntningar 😉 Det är inte långt tills jag fyller år heller. Eller jo, kanske. Men inte jätte. Fyller år om tre månader och två dagar. Närmare bestämt tjugonionde augisti. Vad jag ska göra med den dagen är fortfarande ett mysterie. Men samtidigt inget som behövs planeras än. Jag ska ju bara bli tjugoett år.

Har ni lyssnat på min favoritlåt? Om inte, skrolla ner till förra inlägget och lyssna. Ni kan även hänga med i texten som finns! Texten är bäst…

Idag är jag ganska glad. Tankarna gnager inte lika mycket som de gjort de senaste dagarna. Inga tårar som bränner. Jag försöker vara stark. Ser framåt. På fredag ska jag få gosa med Ville och Kristoffer igen! Längtar! Dessutom får jag ju en ny mobil samma dag. Av min käraste! Han är så bäst 🙂

100_5396/ Tuureez

3 thoughts on “Allting var ju enklare då…

  1. Så sant, så sant. Det är vansinnigt viktigt att rösta. Nu mer än nånsin. EU påverkar oss så mycket att vi måste få in folk som jobbar för oss och som vet hur Sverige fungerar. En nerlagd röst är en röst för någon annan. Du har tagit ett bra beslut. Tack för titten på min blogg förresten;)

  2. Jag har redan röstat… skönt… att ha det gjort för det ääär faktiskt viktigt. Parlamentarikerna har mycket mer att säga till om och kan påverka än våra riksdagsmän och kvinnor här hemma….

    Så det gäller verkligen att rösta…

    ”Jag ser fram emot vårt vuxna liv, lämna barndomen bakom oss. Fokusera på det som är nu och inte förr. Det mår vi bäst av.”

    Det är skönt om man kan ha framtidstro som du… då gååår det bättre för en, tror jag i alla fall… än om man ser allt i svart framför sig…

    Kram! Framtiden är din, du turez….

Tack för att du har något att säga!

