EU-Valet.

De senaste två dagarna har solen varit högt uppe i det blå och skiner på. Det är varmt, de lokala vädret skröt om 21 grader. Och jag tror på dom, det är verkligen hett och det är man ju självklart glad över! Är sommaren här? Igår när jag öppnade fönstret så hörde jag svalorna utanför. Sommarkänsla om något. Det är ju snart juni. Det är nog försommar nu. Det vill jag tro.

Det har jag bestämt nu, det är försommar. Snart är det EU-Val också. Ska du deltaga? Jag tror det är viktigt att vi alla som får rösta, röstar. Jag tror jag ska för-rösta. Vill göra annat på valdagen. Men jag får väl se. Rösta tänker jag nog göra iaf. Det är 12 dagar kvar, så innan dess kan ni nog få er en uppfattning om vilka ni borde rösta på, vad ni tror på!

Snart ska jag gå ut och göra byn osäker. För inne kan man inte sitta. Rena rama bastun. Hade öppet fönster innan, de kom en enveten geting in till mig å hälsade på. Jag väntade vänligt tills han tog sina vingar och flög ut. Så stängde jag fönstret. Han flög mot rutan ett par gånger och surrade där utanför men in fick han absolut inte komma fler gånger. Jag vill ju inte göra han han arg så att han sticker mig 😉

Det är bara måndag, jag vill ha fredag! Då ska jag åka till Kristoffer! Dessutom, jag har varit med å tävlat om en cirkusbiljett. Man skulle finna fem fel, två bilder som är likadana men så fattas de fem fel, ni vet… Det gjorde jag. Så skulle man beskriva felen tydligt å skicka in på en mejl. De 100 första fick en varsin biljett. Jag var nästan säker på att jag skulle få en när jag löst uppgiften. Tidningen hade ju bara kommit nån timme innan.

Så den andra juni är det cirkus som gäller. Aslänge sedan jag gick. Nu återstår det bara å se om nån vill hänga med 😉 Annars så får vi se hur det blir. Man ska hämta ut biljetterna senast den andra juni. Men jag ska in till stan imorron så då kan jag hämta den 🙂 Spännande…

Fy fan så varmt det ska vara här inne då… Måste ut i blåsten sedan! Svalka lite! Fast det verkar vindstilla. Gefle möter AIK på strömvallen idag. Men jag hejar ju inte på något av lagen så jag ska inte gå!! 😉

One thought on “EU-Valet.

  1. Klart jag skall rösta i EU-valet… och jag gör nog som du… röstar i förväg.

    Och … nu har sommaren kommit. Igår när jag var ute med SF hade jag bylsat på mig alldeles för mycket… fick skala av och kånka på kläderna ….

    Cirkus är cirkus… Hoppas att du får de där biljetterna när du nu var så snabb…för annars är det ju svindyrt. Gick alltid när cirkusen kom till sta´n med ungarna…. Kramar!

Tack för att du har något att säga!

