Down, down.

Min dag:
Jobba, städa, film och dator……

De yttre ler, de inre skriker. Vet inte vart jag ska ta vägen. Huvudet måste ha fokus, nått att göra. Annars äts jag upp. En vecka utan jobb, kommer bli en lång vecka. En vecka utan närhet. En vecka utan livet. Det som kallas livet. Just nu, i en sådan här period… Längtar jag efter lyckan. Den jag inte riktigt tror på. Inte för mig, inte för mitt liv. Det kanske är som det står i bibeln, en god människa måste lida, lida för männskligheten. Varför skulle den goda människan vara jag?

Jag orkar inte med några längre uttalanden. Stirrar i väggen, vill bara ligga å inte göra något. Finner ingen ork men försöker hitta den. Försöker att inte tappa greppet om verkligheten. Det vore härligt, men bara fel. Ibland är det inte lättare å sova. Ibland går det inte. Vad ska jag göra? Jag trodde allt var okej……. Ursäkta min tråkiga blogg just nu. Ursäkta min inre depression som kommer i form av perioder. Jag är för stolt för att söka hjälp! OM det nu är de som skulle behövas. Det känns som om att det är å kasta pengar i sjön. Jag klarar mig själv, som alltid.

2 thoughts on “Down, down.

  1. Då har vi ännu mer gemensamt du och jag… ups and downs… men det är ju så … är man nere… vänder det …nå´n gång och så leker livet igen… Är det alltför tungt tycker jag nog att du skall ”prata med” någon… inte Kristoffer (det kan du ju också förstås) men någon utomstående…läkare, kurator elller så… Kramar!

    Jag ser ju på nästa inlägg att du redan känner dig mera ”up”… Vad skönt!

  2. Ping: Fredagen den 22 maj fick jag en award… « SKATANS TANKAR

Tack för att du har något att säga!

