Eminem och Håkan Hellström är mina favvisar.

Det är bra att Kristoffer är på alerten och såg att jag skrev ” Ha en bra måndag ” imorse när jag bloggade. Men blir väl så när man inte sovit på hela natten och ska upp och iväg liksom. Har inte känt av så mycket trötthet idag. Kan ju vara kaffet som gjort sitt. När man väl hade rast så blev men fnittrig och ar fått lite kramp i magen också. Nu när jag tänker efter så förstår jag inte att jag kunde skratta så mycket åt de saker jag gjorde. Men kul har vi haft idag, jag och Frida.

Vi har varit så duktiga. Man blev less på slutet men man kände hur skönt det var sedan när det var klart. Sju timmar jobbade vi idag med å skrubba och skura och få allt skinande rent. Avkalkning, avfettning och hej och hå! Den som klagar eller säger något negativt om våran putsning… JA DU, då vet jag inte vad jag gör. Som i har gnuggat å grejat. Blir ju alltid jobbigast inför öppningen när de stått så länge. När vi lämnade allt så luktade det gott och gästerna kommer se hur vitt å fint det är och känna sig stolta över att få sitta å skita på denna campingens toaletter! 😉

Klockan är snart sju. Och jag har ätit lite youghurt(stavning) med lite flinggrejer i. Men mätt blir man ju inte så får hitta på något annat också. Tisdag idag, inte mycket intressant på tv. Men jag kommer nog ligga å slöglo där ändå, så slut i kroppen som jag är efter denna dagen. Inte varit stilla alls känns det som. Ett bad, ja, ett bad! Tänkte det igår men då var de jobbigt å tappa upp vatten. Idag skulle de vara perfekt. Så det blire nog. När jag ätit lite. Så man varvar ner på riktigt.

Jag har en ny favvis låt. Det är ifrån Eminems nya skiva.

Så bra text! Rakt in, iaf för mig. När jag var i yngre tonåren fick jag upp ögonen för honom och sedan så var jag som bestatt. Alla valfria skolarbeten var om honom, läste allt jag kom över om honom. Tapteserade mitt flickrum med posters av honom! Kunde allt. Han gjorde/gör så bra musik, ser bra ut, har bra röst. Tycker inte om rap/hiphop så mycket annars.

Men Eminem! Alltid ett fan, kommer alltid att vara! Nu i äldre dagar är det Håkan Hellström som gäller! Dom två, bäst. Eminem har ju gjort comeback nu och denna låten som är ovan är ifrån hans nya skiva som jag ska ta å investera! Såg även en intervju med honom i söndags. Nyhetsmorgon. Den enda svenska intervjun på 8 år! Det ni. På vakna med the voice hade dom en tävling där man kunde vinna en resa till Detroit och medverka på hans relesefest! Fatta! Jag var värdig det men ikket! Idag är den tror jag!

Så fett avis på hon som fick åka. Men tur ere väl att jag kan lyssna på honom ändå. När han ställde in spelningen han mfl skulle haft i sverige för massvis med år sedan så blev jag så himla ledsen! Äntligen skulle jag ju få se KINGEN men nix, tyvärr! Synd det. Men skulle vara roligt å gå på nån spelning. Man kan ju hoppas att han gör nån turné snart. Han har ju åkt ut och in på rehab men nu är han back. Äntligen fattat pennan och producerat musik igen!

Håkan Hellström ska man ju förhoppningsvis se i sommar. Såg honom förra året också! Han är så bra live. Självklart annars också, men livemusik slår ju allt. Scenframträdande, ögonkontakt! 😉 Det är allt. Min älskade Håkan. Hans musik är ju i en klass för sig. Inte alla som förstår sig på hans skönsång! De flesta tycker han sjunger falskt. Visst, kanske inte bäst, men de passar hans musik, hans stil! Allt. Han är bäääst!

Nehe, nu vill magen att jag lagar mat. Så nu får ni lyssna på låten, om ni inte redan gjort det. Jag ska se vad kvällen tar mig. Kanske går å lägger mig efter badet. Sådant som märks!

Tack för att du har något att säga!

