Klockan är 08.14, jag sitter här med dagens frukost.
Frukost även om jag inte har sovit. Inte en enda blund på hela natten.
Även om jag varit trött och trodde att jag skulle kunna somna.
Har väl bara sovit de två senaste timmarna. Sedan ringde klockan å då var de bara att gå upp.
Jag känner mig inte så jättetrött även om jag inte har sovit.
Så jag antar att hjärnan på något vis ändå har vilat. Jag kommer orka jobba, inga problem. Värre problem finns det. Tex alla djur som dör varje dag.
Alla djur som dör till havs på grund av utsläpp ifrån alla fartyg.

Hemskt. Läste en amerikansk blogg nu på morgonkvisten där det låg döda hajar på stranden. Så jävla hemskt. Visst, farliga djur. Men de har ju rätten att leva. De har en roll i ekosystemet. Man kan inte bara utplåna ett djur utan att allt blir skevt. Även om alla djur inte är snälla, gulliga eller kramgoa så ska dom väl ändå inte få lida så hemskt. Likaså är det med dun, alla fåglar som verkligen lider, som dör av stress och smärta. HEMSKT HEMSKT!

Av djur som flås levande och pälsen bara dras av och sedan går stjärnorna med den varma pälsen på röda mattan och inte alls skäms för hur den här pälsen har blivit till. Då är man väl lite koko? Eller? Jag vet inte, jag tycker det. Fy. Använd fake om ni nu måste ha håriga jackor. Hatar all djurplågeri. Allt som har med att djur eller människor plågas. Sen man kan ju tycka att vissa förtjänar det. Alla är vi väl egna individer. Denna världen är grym!
Tänk mer på varandra, på de som är runt omkring. Djur som människor.

Jag blir bara så arg. Men det förstår väl ni, hoppas jag!
Nu ska jag koncentrera mig på min frukost. Vi skrivs nog senare igen mina vänner. Ha en bra måndag, hoppas att ni iaf fått sömn i natt……

3 thoughts on “

  1. Ja… det förstår jag att du blir. Arg. När jag var ung kallades jag av pappa för ”lilla My”… du vet den där argbiggan i Mumindalen… Jag var arg jämnt. Mycket på grund av den fruktansvärda frustration man kan känna av att man tycker sig vara maktlös… mot allt elände som sker… allt ont… alla onda…

    Men det har lugnat ner sig… Inte för att jag är likgiltig för välden omkring mig… utan för att jag uppriktigt tror att jag kaaan göra skillnad… en liiiten skillnad men dock…skillnad. Jag kan le mot människor… som är dumma… och förhoppningsvis få ett leende tillbaka… jag kaaan vända den andra kinden till (ibland måste jag tillägga)… o s v… jag kan göra världen liiite bättre…

    Så även om det finns värre problem… kan det tyckas… än att du inte kan sova… tycker jag att det är ett ganska väsentligt problem för dig… som du kanske skulle ta råd från någon som kan hjälpa dig med det… att somna… eller att inte vakna och inte kunna somna om eller hur nu ditt sömnproblem är…

    Det urholkar faktiskt ens sinne… att inte kunna sova ut ordentligt… man tar stryk i längden… Så var rädd om dig. Kramar!

  2. Märks att du var trött baby ”ha en bra måndag” 😉
    Hoppas du kan få lite sömn ikväll baby, jag har sovit som en stock hela veckan. Var nog för att vi sågs o kramades ihelgen som var 🙂

    • Jag får ursäkta mig för de lilla missödet! Det är ju tisdag, det vet jag så väl. Jag har varit helt borta mest hela dagen, men jobbat det har jag! Nu är det din tur å sova, inatt var jag sömnlös!!

Tack för att du har något att säga!

