Eurovision är över för denna gången!

Jag känner att jag borde säga något här nu! OM ESC och allt de där! Ja, Norge var ju överlägsna och det var inte ett dugg spännande. Man somnade nästan där hemma i soffan. Jag och Kristoffer kollade klart på Robinsson, sedan zappade vi över till ettan och där var tävlingen i full gång. Om det var nån låt som skulle vinna så var det ju norges bidrag. Den är klockren och bra. Fastnar lätt i skallen och övriga världen höll tydligen med.

Poängrekord och Norges nationaldag idag, vilket firande! Jag är glad för deras skull och trodde ändå aldrig att Sverige skulle vinna med sin låt. Nästan inga låtar  som är med i Schlagerfestivaler är bra, men Norges bidrag var/är bra! Så han förtjänade verkligen att vinna. Tycker det är trist att Sverige alltid kommer så jävla dåligt. Men vi skickar väl inte tillräckligt bra låtar…. Får se hur det blir nästa år, va de blir för skitlåtar då!

Jag och Kristoffer bunkrade upp med en nyttig myskväll och det var lyckat. Orkade inte så mkt dock så det blev mest slappa. Och helgen gick över snabbt och nu dröjer det två veckor innan vi ses igen för nästa helg jobbar jag. HEELA helgen. Torsdag – Söndag! Men jag klagar inte. Jag är glad! Men vi har ju varandra ändå som Kristoffer säger. Och det stämmer. Självklart! Får väl se hur schemat blir resten av sommaren, om vi får den i helgen lr om de väntar lite till.

Jag och Kristoffer planerar å gå på Peace and love den 27 juni, bara den dagen. Då spelar Håkan Hellström och Chris Cornell (stavning) som vi vill se. Eller, Kristoffer vill väl inte jättegärna se Håkan, men vi är ju där tillsammans. Så vi får det nog myspys ändå! 🙂 Antagligen.

Imorron ska man åka till jobbet å fixa inför helgens öppning. En del som ska göras så man får ställe upp så allt hinns med! Ska bli kul! Längtar efter att komma igång. Ska få de slutliga arbetskläderna också. Förhoppningsvis.
Skulle varit ute å sprunit idag, men skolkar. Få bli imorron. Fy, fy, fy! Men en ny vecka och nu här ska det tas i med hårdhandskarna! Jag har tagit i med hårdhandskarna dessa två veckor som har gått också men ville bara poängtera att det är samma regler som gäller.

Början å tredje veckan och här ska det inte slappas! Även om jag har jobb att sköta så ska det även hinnas med 1½ timmes träning. Jag visade mina nya muskler för Kristoffer så att han skulle bli lite impad haha! Mer muskler ska det bli och mer ska bort! Hejja mig! Och jag är fortfarande på spaning efter en cykel. Att åka buss till jobbet denna sommaren med är INGET alternativ! Här ska fläsket bort!

Hejja mig!

One thought on “Eurovision är över för denna gången!

Tack för att du har något att säga!

