Jävla muskler alltså.

Igår flög dagen förbi. Vart tog den vägen? En vanlig torsdag? 😉 Jag tänkte ju ge mig ut å jogga igår. Gick till spåret och allt var frid och fröjd. Tills jag skulle börja jogga. Det var som om att benmusklerna var gjorda av cement. Jag tänkte ” Vad fasen är det nu då? ”. Jag hade haft lite känningar innan, att det var nått med musklerna men tänkt att så farligt är det inte. Men jo, det gick inte att springa. Det var inte träningsvärk eller kramp, det hade jag vetat. Detta var något annat. Jag vet inte vad. Men det hängde i hela dagen. Det gjorde ont när jag ansträngde musklerna, precis som om att jag har överansträngt dom nu när jag börjat röra på mig.

Jag fattar inte. Idag är det bättre så då ska jag väl ta mig en promenad. Vet inte om man vågar sig på å jogga. Jag åkte dessutom till Kristoffer igår så igår så gosade vi. I morse åkte han till jobbet och jag blev kvar här, så klart. Så nu sitter jag här å bloggar 20 i tio på förmiddagen. Ska väl tvätta idag medan Kristoffer är borta. Glömde tvätta lite saker ifrån mitt hushåll så jag gör det här. Kristoffer hade ju ändå tvätt så jag tar det. Och om jag känner mig rätt kommer jag även diska här i mannens hushåll. För jag vill hitta hans kök haha. Fast han städade förra veckan, heelt själv. Så han är duktig han!

Katten Ville ligger just nu å vilar i sin älskade garderob och hårar ner Kristoffers kläder. OM det var min garderob hade jag inte velat att han låg på mina kläder. Jag har kommit på att man kan göra en Ville hylla i garderoben. Det är typ två hyllor han ligger på mest, dom kan man inreda och göra till hans, så slipper man de där dilemmat. Men men, det är inte jag som bor här så jag bestämmer inte över det 😉 Andra bullar blir det väl en vacker dag.

Igår på tåget påväg till Kristoffer så hörde jag tonårstjejer sitta och snacka om nån kille som aldrig hälsar på dom när dom gör det. Dom känner varandra och kan snacka i skolan, men utanför skolan verkar han låtsas som om att han inte känner dom och det var ju värsta grejen. Dom tyckte ju att det var något fel på honom å det hade sina teorier om varför han gör som han gör. Han hade tydligen skaffat en jättesvartsjuk flickvän som inte tålde å se att han hejjade på andra tjejer. Men i skolan går det tydligen bra. Jag sitter där och funderar om man var likadan när man var i den åldern 15-16 år. Sitta å diskutera en sådan skitsak. Det är väl inte hela världen liksom? Det är väl bara å fråga killen istället för att sitta med sina tjejpolare och grunda på det. Fast lite så var man väl i den unga tonåren att man hellre skvallrade än att konfronterade saker och ting. NU är jag en mästare på konfrontation och orkar inte gå å grubbla utan frågar rakt ut, raka rör. Bäst så, lättare att leva. Nu när jag snackar om tonåringar så låter det som om att jag är värsta gamla tanten, men så långt hare inte gått än.

Fyller 21 i aug så än är jag inte gammal men tillräckligt gammal för… ja ni vet, fotplantning! Haha. Nu ska jag se var man kan göra med den här lägenheten innan det är dags för å tvätta å greja. Hej hopp!

3 thoughts on “Jävla muskler alltså.

  1. Jag fastnade också … som Znogge… i den delen av ditt inlägg som handlade om de här femtonåringarnas eller fjortisarnas diskussion… Visst är det skillnad på att vara 15 och 21 och vad som upptar ens tankar och funderingar.Hmmm … jag har för mig att det kallas… mognad.
    Skatan har ju sitt äldsta barnbarn Ida som nyss har fyllt 15… och där är nog det här viktiga funderingar… varför hälsar inte han eller han… när han var hemma hos oss igår… och dååå gick det bra och och och…. Du kan ju gå in och läsa hennes blogg vid tillfälle…. och se om du ”känner igen” dig som du var för några år sedan…. http://ooonlyfifteeen.wordpress.com .

    Vad jag tycker det är roligt att kunna följa och läsa olika åldrars inlägg, tankar och funderingar… Kramar får du från en ”gammkäring” i alla fall… många!

    • Jag har tittat in där och det verkar vara en intressant blogg. Det är jättekul å läsa massvis med olika åldersbloggar eller vad man ska kalla dom. Jag tycker om äldre damers bloggar faktiskt. Dom är intressanta. En del bloggare som är yngre än mig skriver inte om så intressanta saker. Mest om fest, hata läxor, bakfylla. Känns inte intressant. Fast ibland kan det vara himla kul. Lite nostalgisk blir man allt 😉

Tack för att du har något att säga!

