Är min blogg tråkig?

Det känns som om att min blogg har börjat bli så enformig. Jag berättar om att jag är ute å springer och kommer hem å skriver om lite tankar. Jag vet inte, men det känns som om att jag måste hitta på något annat. Förut var jag väldigt självutlämnande men nu har jag slutit mig som en liten mussla. Just för att man inte ska ge ut sig allt för mkt. Det var när kompisar säger ” Jag läste i din blogg att du…” Det blir som om att man inte behöver prata med sina kompisar längre, utan bara läsa sina vänners bloggar och man vet va de ha för sig.

Osocialt. Så för att få reda på andra saker så kanske man kan fråga. Så att jag slipper det där ” jag läste på din blogg att du…” Alltså det kan vara vad som helst. De få reda på det här och inte av mig själv. Eller av någon annan som läst min blogg och talat om det för min kompis och min kompis ringer mig å fråga om det är sant, ikke sant. Så därför kanske den inte är lika intressant som vanligt. Jag vet inte, vad tycker ni?

Mitt ”nya” liv är att röra på mig och fokusera på vad jag äter. Förut var jag en hälsomänniska men jag hamnade väl i nån grop som svalde mig hel och gjorde mig tjock. Tyvärr var de ju inte Kristoffer som gjorde mig på tjocken, utan det är fett som har lagrats och som nu ska bort. Jippi! Jag ska kämpa. Jag har en vilja av stål!

Vädret var inte det bästa när jag skulle ut idag. Det började hagla. Men jag tänkte inte ge mig. Jag begav mig ändå. Och jag vann! För det slutade efter en stund och jag blev inte så blöt, om man bortser ifrån att jag svettades 😉 Det gick bra, som vanligt på spåret. Mötte färre människor bara. Brukar möta minst 5 men idag vare bara 2. Inte många som vågar sig ut när vädret är ostabilt. Gäller ju att planera träningen efter väderleken! Eller kläder efter väder.

Läste på aftonbladet igår att en man hade huggt sin kvinna i huvudet. Var nog uppe på löpet idag. Vad fan tänker man med? Att de inte ska ta någon skada om man svingar en yxa mot någons huvud? Det blir bara en till i den långa listan över kvinnor som dödas av sina män! Jag skulle inte direkt vilja påstå att Kristoffer kommer göra så emot mig, men de trodde väl inte dessa kvinnor heller. Fast Kristoffer vågar ju knappt döda en fluga haha! Eller jo det gör han. Men han skulle aldrig skada mig.

Fast man ska ju aldrig säga aldrig. Jag har hittat the one 4 me och han är inte nån sådan människa. Jag tycker det är sorgligt. Vi girls borde alla bli homosexuella för att undvika de onda männen. För de skrivs ju bara om män som är elaka mot sina kvinnor. Uppmärksamma män som skadas av sina kvinnor. Eller inte bara skadas, utan dödas!  Visst, det är vanligare med män som är förövarna. Men media borde ta upp de båda parterna.

Nu ska jag kolla på vänner och softa. Är inte mkt på tvn ikväll så ska väl läsa ut min bok och ge mig på nästa.

2 thoughts on “Är min blogg tråkig?

  1. Det är den nog inte älskling 🙂 Är nog många bloggar som kan ses ”enformiga” och så.. men är man mitt uppe i något, så tar nog det större uppmärksamhet 🙂 Kämpa på nu gumman!

  2. Verkligen i n t e… absolut i n t e tråkig. Långt därifrån. För mig är det sååå kul att ha yngre bloggvänner och ”leva med” i livet …som det är för dig… Här och nu….(som min slogan delvis är) Leva och låta leva – Här och nu!

    Man blir liksom ”ung” igen… på nytt… Kramar!

Tack för att du har något att säga!

