Nya muskler, underbart!

Jag har börjat sova så dåligt, så dåligt. I flera nätter nu så går det inte. Jag är trött när jag går å lägger mig, jag läser lite i min bok och sen känner jag att nu är det dags å sova. Men ändå går det inte. Jag ligger och vänder och vrider på mig. Timmarna går och så ska man upp i en hyfsad tid. Förstår inte varför! Jag är ju trött men det är något som oroar mig som jag inte riktigt vet va det är. Denna natten som jag trodde skulle ge mig sömn, den infann sig aldrig.
Jävlar.

Att man inte kan sova riktigt gör det ju inte lättare att orka jogga om dagarna som jag gör. Det kan ju omöjligt vara min nya goda vana som gör så att jag inte kan sova. Nått annat fuffens är det ju. Jag begav mig ut på spåret även om man precis har börjat på månadens röda vecka och sömnen inte är på topp, jag är stark. Det är vad jag intalar mig själv. Idag när jag stod i duschen och tvålade in mig så upptäckte jag något som först gjorde mig fundersam.

Men när jag tog en närmare titt så blev jag glad. Mina vader kändes så hårda. Jag undrade vad som stod till. Jag granskade dom lite och så såg jag!! Mina vaders nya form och spänst. Alltså, jag har fått nya muskler i vaderna. Mitt nya liv har gett resultat, efter enbart en vecka! Snacka om att här förändras det fort! Och det gör det ju bara roligare att fortsätta. Imorron kommer jag gladeligen springa. Idag var det nästan så att man inte ville men efteråt känns det ju bättre och särskilt då när man märker att de faktiskt ger resultat.

Det är ju nästan så att man längtar tills månaden är slut och se vad man har åstadkommit. Och mer kommer det bli efter majmånad! Det här är något hela världen borde ta del av! Börja motionera, det lilla blir stort. Promenera! Det skadar inte!

Har ätit en apelsin nu efter dagens bedrifter. Blir väl snart dags för mat också. Dagen är ju snart kväll. Fyra är klockan nu! Ja, det är snart dags. Jag ska göra något med köttfärs idag hade jag tänkt mig. Får se vad det kan tänkas bli. Gott ska det iaf bli.

Gud vad jag är duktig. Inne på vecka två i mitt aktiva liv! Känner mig stolt. Och det får jag vara!

4 thoughts on “Nya muskler, underbart!

  1. Du ääär verkligen duktig…. Det där med att ligga sömnlös och vakna urtrött är sååå himla jobbigt. Speciellt när man vet att man skall var lite ”alert” på da´n och inte bara ”såsa sig” fram…

    Men… vad roligt att träningen märks… Du skall se att du kommer in i en trygg ”träningslunk”… snart och ger dig ut… även om det tar emot. Men jag tror inte man skall springa för sent… utan hinna varva ner… säger en som inte har joggat på eeeevigheter men som har fått goda råd om sömnlöshet…

    Kram!

  2. Grattis till dina nya vader! Så härligt det är när man närker att träningen ger resultat. Hoppas bara sömnen infinner sig igen för sova gott behöver man också göra…

    Ha en fin dag!

Tack för att du har något att säga!

