Shake the bacon!

Jag var ute och joggade idag igen. Och allt gick som planerat tills jag tog en annan väg. Det är ju olika spår. Men jag var ändå på rätt men ändå inte. Det var inte den vägen jag brukade ta, men den ledde ju till början igen, där jag började å springa. Denna biten var bara lite längre. Jag vet inte exakt hur jag hamnade på den men det ska inte vara några konstigheter och hamna där imorron igen. Om det inte ösregnar vill säga, då vill jag helst inte bege mig ut.

Idag när jag var ute vid tio på förmiddagen så var det soligt å fint, jag såg på vädret att de inte skulle vara lika fint nu vid eftermiddagen och mycket riktigt det är det inte heller. Men klart godkänt joggingväder. Bara lite mulet. Får se hur det blir imorron. Men imorron ska man ut igen och så är det vila på söndag. Sen jogga 1½ timme på måndag och tisdag, å så vila. Så kör jag! Jag känner mig stolt över att snart hållt på med det i en vecka.

Tre veckor kvar. Sen hoppas jag att jag är ägare av en cykel och kan cykla till jobbet. Men de har jag säkert redan skrivit om. Detta är alltså något slags nytt liv. Mer hälsosamt. Jag ska vara mer medveten om vad jag stoppar i mig, när jag stoppar i mig det och hur jag tränar. För nu är det plattan i botten. Skulle bli så besviken om jag bara hoppade över en dag med att jogga. Jag har ju ändå två dagar i rad sen ”vila”. Så vilodagen är vilodagen och här ska det inte missas något!

Efter att jag varit ute på jogging idag, så kom jag hem, duschade och åt lunch sedan ner på stan å fixa med nytt busskort för det behövdes. Där blev man 375 spänn fattigare. Jag vet att jag inte direkt åker buss för dom pengarna men jag har iaf ett busskort och dessutom så är det bra å ha en backup tills jag fixar en cykel så jag kan cykla till F-vik i sommar.

Och jag saknar min Kristoffer! Det är fredag idag men det blir inget att ses eftersom att man ska vara på F-vik lör å sön. Men det blir bara söndagen för mig. Det som är imorron är ju exakt samma som förra året och det känns bara onödigt! Även om man få några timmars lön för det så skiter jag ire, och det är jag inte ensam om 🙂 Ska bli roligt å se vilka man ska jobba med i sommar. En vet jag ju redan 🙂 Men resten av packet. Om det är några andra återvändare.

Jag måste bara få dela med mig av en sak jag har tänkt varje gång det kommer reklam om olika skivor man kan köpa. Bla Hits for kids och Absolut musik. Det är exakt samma låtar på dom. Schlager, schlager. Varför bara inte köpa melodifestivalskivan? Det är verkligen så jävla onödigt. De är bara namnet och ordningen på låtarna på skivan som skiljer. Vad är poängen? Sen kanske det är några enstaka låtar som INTE är schlager. När reklamen för skivorna kommer på tv så är det exakt samma låtar de redovisar. Så i det stora hela är nästan alla de där skivorna lika! Inte så smart.. Tycker inte jag iaf.

Ikväll är det inget Hitta hem för det var säsongsavslutning igår! Lite tråkigt men istället är det ju Talang 2009 och Berg flyttar in. Ett bonus är att Berg är hos Dregen ikväll. Han som är med i Backyard babies! Snyggis. Så ikväll blire ögongodis i tvn istället för godis i knät. Eller okej, det blir lite glass men thats it. Nu  i mitt hälsosamma liv. Jag har ju tänkt ändra lite på mina vanor och sånt. Man kan ju inte vara rund som ett klot om man ska gå hälsopedagoglinjen haha. Vet ju inte än om jag har kommit in, men i förebyggande syfte. PLUS att jag måste bli sexig igen. Dessa kilorna jag lagt på mig under året är inte okej! INTE okej!!!!

Jag har försökt få in min syster på det hära livet också. Så jag har sagt till henne hur jag gör och nu ska hon gå i samma spår! Alltså motionera och så vidare som jag, inte tillsammans med mig. Hon bor ju i Kalmar och jag i Gävle. Så det är lite svårt! Men genom telefon osv har vi nog bra koll och det är bra å peppa varandra! Lycka till, till oss! Och vill du med ha ett mer hälsosamt liv? Tänk inte på att du VILL ha ett, skaffa ett! NU. Tänk inte, just do it.

One thought on “Shake the bacon!

Tack för att du har något att säga!

